بازدید سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن از کانون های مساجد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بروجن از کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه بلداجی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد «علی اسداللهی» در جریان بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه بلداجی اظهار داشت: یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت کانون‌های مساجد برگزاری کلاس های فرهنگی هنری و قرآنی است که تاکنون توانسته اند جوانان زیادی را جذب مساجد کنند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به فعالیت موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش کتاب و کتابخوانی افزود: باید زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به کانون‌ها فراهم شود.

 

وی ادامه داد: برای نیل به این اهداف باید از ایده های جوانان در جهت بهبود و ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کرد.

 

اسداللهی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان به مسجد و انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی، قرآنی و هنری متناسب با مسجد است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، وسیع ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور کشور است که تا دورترین نقاط جغرافیایی شهرها و روستاها فعالیت دارند.

 

وی بابیان اینکه راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد گفت: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد نسبت به اخذ مجوز راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اقدام کنند.

 

اسداللهی تصریح کرد: ایجاد تنوع در کارکرد مساجد، به ویژه با تأسیس کتابخانه و تعمیم فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی برای جذب قشر جوان در این زمینه موثر است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن ادامه داد: مساجد پایگاه نفوذ تربیت دینی در دل نوجوانان و جوانان است و مساجد روستایی وظایف مضاعف کارهای فرهنگی و هنری را نیز برعهده دارند.

 

کد خبر 1071385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha