رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار دادستانی‌ها است

باوی رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان بر اساس شعار سال را در دستور کار دادستانی‌ها دانست و گفت: در این راستا موانع تولید کارخانه صابون‌سازی خرمشهر شناسایی و جهت فعال‌سازی آن اقدام می‌شود.

«فاخر باوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه موانع تولید کارخانه صابون سازی خرمشهر با دستور دادستان کل کشور در حال پیگیری است اظهار کرد: سال گذشته دادستانی خرمشهر با ورود به پرونده‌ پنج شرکت در شهرستان که به دلیل بدهی در حال ورشکستگی بودند از تعطیلی آنها جلوگیری کرد و امسال نیز با دستور دادستان کل کشور، معاون این دادستانی عهده دار شناسایی موانع تولید کارخانه صابون سازی شهرستان و فعال سازی آن شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان بر اساس شعار سال که رفع موانع تولید است را در دستور کار دادستانی‌ها دانست و افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ این مهم در دستور کار دادستانی های سراسر کشور قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات برخی مسئولان تصریح کرد: در راستای احیای حقوق عامه و رسیدگی به تخلفات برخی مسئولان دادستانی شهرستان خرمشهر در ۲۷ مورد که مربوط به بحث فاضلاب، برق و آسفالت بود ورود کرد که نتایج خوبی هم از آن حاصل شد.

 

باوی جرم و تخلف را متفاوت یکدیگر خواند و اضافه کرد: تبعات جرم مجازات است و آنچه بعد از تخلف برای رسیدگی انجام می گیرد پیگیری از طریق نهاد‌های مربوطه است و دادستانی شهرستان پرونده‌ جرم مدیران را کامل کرده و به منظر رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی آن را به دادستانی استان ارسال می‌کند.

 

وی به چگونگی رسیدگی به تخلف مسئولان شهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در صورت مشاهده‌ کم کاری و تخلف مسئولان فرد خاطی را در محلی که کمبودی در آن احساس می‌شود حاضر می‌کنیم و پس از مشاهده‌ مورد از نزدیک مصوباتی را به او اطلاع می دهیم که آن فرد ملزم به انجام آن مصوبات و رفع کاستی در آن منطقه می‌شود.

 

دادستان خرمشهر ابراز کرد: حل مشکل آب و فاضلاب ۴۲ هکتاری و همچنین رفع کمبود آب در سرحانیه ۲ در یک ماه آینده از جمله‌ پیگیری های دادستانی خرمشهر است.

 

وی از تکمیل پرونده‌ سه مدیر و پنج کارمند دولت خبر داد و عنوان کرد: زمان صدور رای نهایی به دلیل قوانین حاکم بر دستگاه قضا نام و اداره‌ این افراد خاطی منتشر نمی شود. همچنین هفت نفر دیگر نیز دستگیر و پرونده‌ هشت مجرم دیگر در این حوزه در حال تکمیل است.

 

باوی با اشاره به عدم صدور رای نهایی برای پرونده ریاست سابق منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی متوجهی نکنند چرا که گمانه زنی‌ها قبل از صدور رای نهایی دادگاه باعث به خطر افتادن آبرو و حیثیت افراد می‌شود، چراکه ممکن است با ارائه مدارک برای دفاع از خود در آخرین جلسه‌ دادگاه تبرعه شوند.

 

وی همچنین از دستگیری ۲۶ نفر به دلیل تیراندازی در مراسمات در شهرستان خرمشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه برای هر جرم یک شیوه‌ پیگیری وجود دارد، دادستانی خرمشهر از دادگاه برای عاملان تیراندازی در مراسمات تقاضای مجازات تکمیلی می‌کند و افزون بر تحمل مجازات از جنبه‌ عمومی جرم نیز به اقامت اجباری در شهری دیگر و یا لغو پرونده سلاح شکاری افراد ختم می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر به تشکیل قرارگاه مقابله و پیشگیری از وقوع سرقت نیز اشاره کرد و یاد آور شد: برای پیشگیری از سرقت‌های تاسیسات عمومی مانند فاضلاب و برق و همچنین به منظور ناامن کردن محیط برای سارقین قرارگاه مقابله و پیشگیری از وقوع سرقت را با محوریت نیروی انتظامی تشکیل می دهیم که همکاری سایر ادارات با این نهاد و گشت رضویون که زیر نظر بسیج است را در پی خواهد داشت.

 

کد خبر 1071410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha