خیرین مسکن‌ساز حمایت‌های مردمی را به سمت ساخت مسکن هدایت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد گفت: خیرین مسکن ساز به عنوان نهادی جوان می‌تواند حمایت‌های مردمی را به سمت ساخت مسکن هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز کردستان اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی در زمینه تامین مسکن نداشت و افزایش یکباره و شدید قیمت زمین و مسکن موجب شد تا خانه‌دار شدن برای بخش بزرگی از جامعه از جمله جوانان و اقشار کم درآمد به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود.

 

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن، وضعیت را برای  متولیان امور مسکن به ویژه در بخش حمایتی دشوار کرده است، افزود: گروه شرایط مسکن‌دار شدن قشرهای مختلف سخت است اما غیرممکن نیست.

 

 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد خاطر نشان کرد: مردم بزرگ ایران مردم نوعدوست و علاقمند به ارائه خدمت هستند که خیرین مسکن‌ساز به عنوان نهادی جوان می‌تواند حمایت‌های مردمی را به این بخش هدایت کند.

 

 

وی به عملکرد مطلوب انجمن در استان اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی برای فعالیت انجمن‌های خیریه مسکن‌ساز در کشور در چارچوب قانون فراهم شده است تا به رسالت خود عمل کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مساله مسکن را نیاز اولیه انسان دانست و اضافه کرد: در فرهنگ ایرانی، افراد فاقد مسکن بیشتر از هرچیزی آبرویشان در معرض خدشه و لطمه قرار دارد و به همین دلیل ساخت مسکن برای این قشر بسیار مهم و از ضروریات و اولویت‌های بنیاد مسکن است.

 

تامین سرپناه برای خانواده‌های محروم هدف اصلی انجمن خیرین مسکن‌ساز

 

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کردستان هم در این نشست اظهار کرد: این انجمن از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را  با هدف  کمک به تامین سرپناه برای خانواده‌های محروم و کم درآمد جامعه استان کردستان آغاز کرده است.

 

 

مجید شاه اویسی افزود: تاکنون ۱۵۱ واحد مسکن در روستاها و ۵۱ واحد در شهرهای استان احداث و یا به خرید آن کمک شده است.

 

 

وی با بیان اینکه برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در شهرها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: در روستاها ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات بصورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در بنباد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه سفر خود به کردستان با امام جمعه سنندج نیز دیدار و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن کشور را ارائه داد.

 

کد خبر 1071433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha