مشارکت چهار کانون فرهنگی هنری کردستان در طرح «مدرسه، ،مسجد، تابستان»

کامل گلباغي با اشاره به اجراي طرح «مدرسه ،مسجد، تابستان» با همکاري کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و آموزش و پرورش گفت: ۴ کانون فعال و منتخب استان در راستاي اجراي اين طرح مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با همكاري معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گام اول طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را  ويژه كانون‌هاي منتخب استان‌ها اجرا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه كانون‌هاي فرهنگي و هنري به عنوان مراکز تاثیرگذار و بازوان توانمند در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري همکاری داشته‌اند، یادآوری کرد: این طرح با مشارکت 152 کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اجرا می‌شود که سهم استان کردستان از آن 4 کانون است.

 

گلباغی افزود: کانون‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در شهرستان قروه، کنعان در شهرستان سنندج، امام خمینی (ره) در شهرستان دیواندره و مهدیه در شهرستان قروه در راستای اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح هر كانون حداقل با همكاري سه مدرسه يا مراكز فرهنگي پيرامون مسجد كه  زير نظر آموزش و پرورش مي باشد، اقدام به برگزاري  كلاس‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان مي‌نمايد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با تاکید بر تقويت آموزه‌هاي اسلامي بین دانش‌اموزان اضافه کرد: مربيان كلاس‌هاي اوقات فراغت باید با اهتمام ویژه نسبت به اجرای موفق این طرح و با صبر و شكيبايي كودكان و نوجوانان شركت كننده در كلاس‌هاي اوقات فراغت را آموزش دهند.

 

 گلباغی همچنین گفت: این طرح  با هدف ایجاد پیوند نوجوانان و جوانان مدرسه با مسجد آشنا کردن آنها با مسائل متنوع دینی و مذهبی و تربیت رابطان مدرسه و مسجد که بتوانند افراد را جذب مساجد کنند آغاز شده است.

کد خبر 1071485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha