جامعه رسانه پس از حادثه اتوبوس خبرنگاران باید مطالبه‌گری بیشتری داشته باشد

وزیر ارشاد گفت: باتوجه به وضعیت امروز جاده‌ها و حوادث این چنینی امروز که غم خبرنگاران ما را در سوگ برده است جامعه رسانه می‌تواند بیش از گذشته به این موضوع بپردازد و این معضل را مورد مطالبه قرا دهد تا سوگ این عزیزان مانع از سوگ‌های دیگر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدعباس صالحی» در مراسم زنده‌یاد مهشاد کریمی که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، با تسلیت دوباره به خانواده‌های داغدار مهشاد کریمی، ریحانه یاسینی و جامعه خبری اظهار داشت: این اتفاق تلخ و سخت از جهات مختلف سنگین بوده، هست و خواهد بود؛ از یک سو خبرنگاران که همیشه راوی بودند در این اتفاق خود به موضوع روایت تبدیل شدند و شاید بخشی از جانگدازی حادثه به این خاطر بود که جایگاه راوی تغییر کرد و خود موضوع روایت شد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر جامعه خبرنگاری که در این کاروان بودند، بیش از بیست نفر بودند که با هم همسفر بوده و همگی در مسیر یک مسئولیت حرفه‌ای و رسانه‌ای پا در این مسیر گذاشتند. این سفر تفریحی و سیاحتی نبود بلکه یک ماموریت در جهت مسئولیت رسانه‌ای بود و همه این نکات در کنار هم باعث شد با شنیدن خبر این حادثه جامعه ایرانی به طور عام و جامعه‌ رسانه به طور خاص در یک غم بزرگ فرو برود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دو خبرنگار عزیز که دیگر بین ما نیستند ویژگی‌های خاص خود را هم در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا داشتند و تمام همکاران این خبرنگاران این ویژگی‌ها را با تمام وجود حس کردند، داشتن دغدغه‌های اجتماعی با تمام وجود از جمله ویژگی‌های این دو عزیز بود که در کار حرفه‌ای آنها کاملا نمایان است، خلاقیت و سواد رسانه‌ای در محیط کاری رسانه‌ای بخش دیگری از ویژگی‌های این دو عزیز بود. عشق حرفه‌ای این دو به کار رسانه‌ای مثال‌زدنی است و هر کدام از همکاران و اطرافیان آنها می‌توانند به این موضوع گواهی بدهند.
 
صالحی یادآور شد: اینکه خانم مهشاد کریمی در آستانه مهم‌ترین اتفاق زندگی خود یعنی ازدواج پای به سفر کاری خاص می‌گذارد یک موضوع ساده نیست بلکه نشان می‌دهد که چگونه با حرفه خودش پیوند ترکیبی یافته و از اینکه در این ماموریت راوی اتفاقات خود به موضوع روایت تبدیل شده بسیار غمگین و محزون هستیم.
 
وی با اشاره به سخنان ابوالفضل فاتح از بنیان‌گذاران خبرگزاری ایسنا افزود: ایشان در سخنان چندروز گذشته خود اشاره داشت که درگذشت ۱۷هزار نفر در سوانح جاده‌ای اتفاق  ناخوشایندی است و امروز که غم خبرنگاران ما را در سوگ برده است جامعه رسانه می‌تواند بیش از گذشته به این موضوع بپردازد و این معضل را مورد مطالبه قرار دهد تا سوگ این عزیزان مانع از سوگ‌های دیگر باشد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اینکه چطور می‌توان این اتفاق را به یک موضوع پیشگیرانه تبدیل کرد بسیار مهم است، این اتفاق با همه تلخی خود دریچه‌ای را به سوی روشنی باز کرده است.

کد خبر 1071516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha