فاجعه ۷ تیر سال ۶۰؛ توطئه جهانی علیه ایران/امام (ره) به خوبی آن روزها را مدیریت کرد

روحانی فاجعه ۷ تیر سال ۶۰ را واقعه فاجعه بزرگی و توطئه جهانی علیه ایران عنوان کرد و افزود: کشورهای بزرگ غربی در این توطئه و طراحی شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: روزهای اولیه تیرماه همواره برای ما یادآور روزهای سخت سال ۱۳۶۰ و همچنین جنایت متجاوزان در سال۱۳۶۶ است. دشمنان انقلاب و مردم هفتم تیرماه ۱۳۶۰ توطئه بزرگی را از سوی مزدوران و با بمب گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی علیه کشور طراحی کردند. جایی که معمولا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و وزیران و مسوولان قوه قضاییه و اجتماع عده‌ای از سه قوه بود که معمولا در روزهای یکشنبه غروب جمع می شدند و بحث می‌کردند و در آن جلسه درباره رییس جمهوری آینده بحث شود.

 

روحانی افزود: توطئه بزرگ علیه بزرگان این نظام که البته خسارت عظیمی بود می‌توانست بیشتر هم باشد چون بعضی از اعضا به دلایلی در آن جلسه حضور نداشتند. ششم تیرماه هم مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در حالی که مشغول سخنرانی بودند مورد سوء قصد قرار گرفتند و ایشان در بیمارستان بستری شدند. برخی از عزیزان نیامده بودند و به عیادت مقام معظم رهبری رفته بودند. خود ایشان هم به خاطر این حادثه در آن جلسه نبود.  

 

وی این واقعه فاجعه بزرگی و توطئه جهانی علیه ایران عنوان کرد و افزود: کشورهای بزرگ غربی در این توطئه و طراحی شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند. ظاهر آن بود که با آن انفجار، مجلس و دولت و قوه قضاییه از کار بیفتد. بنابراین کشور از هم می‌پاشد و آنها می توانند با شورش در داخل کشور نظام را از بین ببرند.

 

وی ادامه داد: دو عامل بسیار مهم این توطئه را بی اثر کرد تا نتوانند به هدف خود برسند. امام (ره)  زنده و کنار مردم است هر مشکل و هر فاجعه ای به یک صورتی قابل حل است و امام به خوبی آن روزها را مدیریت کرد.

کد خبر 1071539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha