تولید فیلم مستند «عبای خاکی» با همت کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه در نهاوند

سهرابی گفت: مستند «عبای خاکی» روایتی از حضور مردم غیور نهاوند در صحنه های حماسی در دوران جنگ تحمیلی به روایت امام جمعه نهاوند است با تصاویر آرشیوی و عکس های متنوعی که تاکنون از هیچ رسانه ای منتشر نشده است.

 «علی سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این مستند با مشارکت کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه و مرکز اسناد و آرشیو شهید حیدر سهرابی روستای تکه و با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان امام جمعه نهاوند و مسئولان اداره تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه در نهاوند افزود: فیلم مستند عبای خاکی با موضوع وصف  حماسه‌های مردم نهاوند در طول دوران دفاع مقدس با محوریت ۴دهه زندگی حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه منصوب حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان نهاوند رونمایی شد.

 

تهیه کننده فیلم مستند «عبای خاکی» در ادامه اظهار داشت: در گام دوم انقلاب وظیفه همه نهاد و سازمانهای فرهنگی بخصوص رسانه ها و صداوسیما از همه سنگین تر است و باید تلاش خود را در معرفی ظرفیت های پنهان جامعه بیشتر کنیم.

 

سهرابی بیان کرد: رسانه های شهرستان نهاوند در شناخت نخبه گان و معرفی ظرفیت های فرهنگی،هنری،مذهبی، اقتصادی و ورزشی به خوبی ورود کرده اند ولی هنوز به ظرفیت مناسب و خیلی عالی نرسیده ایم و جای کار بیشتری داریم.

 

 

تولید مستند «عبای خاکی» نخستین مستند در مورد شخصیت یک روحانی است

 

مسئول بسیج رسانه نهاوند بیان کرد: تولید مستند عبای خاکی برای نخستین بار در شهرستان نهاوند انجام شده و چندین ماه مراحل تولید و تدوین آن به طول انجامید و این اولین کار با موضوعات متنوع در مورد یک شخصیت روحانی در بین شهرستانهای استان است که نسخه ای از آن در اختیار شبکه های همدان ، قرآن سیما و شبکه مستند قرار گرفت تا پخش شود.

 

سهرابی افزود: با تشکیل کانون و قرارگاه رسانه ای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در کنار بسیج رسانه بیشتر از فعالان رسانه ای و مستند سازان استفاده خواهیم کرد.

 

گفتنی است،  فیلم مستند «عبای خاکی»  ۳۷دقیقه ای به کارگردانی علی کاظم نادری مستند ساز شبکه های سیما  و با تهیه کنندگی علی سهرابی مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه، با کمک بسیج رسانه، کانون شهید نادری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند تولید شده است.

 

 

 

کد خبر 1071544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha