طرح یاریگران زندگی گامی در جهت پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر است

حسینی با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح یاریگران زندگی گامی در جهت پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت کانون های مساجد است.

« سردار سید جعفر حسینی» در حاشیه نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: افرادی که امروز دچار بیماری اعتیاد شده اند از لحاظ اجتماعی، سازمانی و خانوادگی کوتاهی نسبت به آنان کوتاهی شده است و اگر هم برگردند متاسفانه انسان های اولیه نمی شوند. 

 

مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز افزود: طرح آموزشی یاریگران زندگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند راهبرد موثری به منظور پیشگیری از اعتیاد در جامعه تلقی شود.

 

وی در خصوص کمپ ماده 16 گفت: ۲ مرکز برای بانوان 150 نفر و آقایون 500نفر به همت استانداری البرز راه اندازی شده و از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان را داریم و امیدواریم در بحث بازپروری معتادان موثر باشیم. 

 

وی بااشاره به اینکه کمپ بانوان قابلیت گسترش را دارد، اظهار داشت:امیدواریم سمن ها یاریگر ما باشند و با وجود خیرین حامی بتوانیم تعداد بیشتری را از بند اعتیاد آزاد کنیم. 

 

وی اعلام کرد: کارهای اداری مربوط به مجموعه ای جدید با عنوان "شهر پاک" در چهار فاز به متراژ 105 هزار متر در نزدیکی بهشت علی(ع) انجام شده و با تامین آب و گرفتن تاییدیه های لازم به زودی احداث می شود و بیش از 120میلیارد تومان هم اکنون برآورد هزینه انجام شده است. 

 

حسینی در خصوص فازهای اجرایی شهر پاک ادامه داد: فاز اول با ظرفیت 2500تا 3500نفر برای ماده 16 اختصاص دارد که در زمان کرونا تنها این محل را برای 2500نفر برنامه ریزی شده، فاز دوم برای ماده 15 اختصاص یافته برای حمایت های درمانی و بهداشتی، در فاز سوم برنامه ریزی شده تا شهرک صنعتی راه اندازی شود تا معتادینی که به جامعه برگشتند بتوانند در زمینه حرفه ای آموزش ببینند و نوآوری و خلاقیت ایشان در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود و فاز چهارم شامل مجتمع هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک های صنعتی می باشد. 

 

وی در خصوص اعتبارات دریافتی برای کمپ ماده 16 بیان کرد:ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور 4میلیارد تومان و استاندار البرز میلیارد تومان هزینه برای راه اندازی دو کمپ ماده 16 هزینه کردند. 

 

این مسوول در خصوص معتادین متجاهر تصریح کرد:150نفر از معتادین متجاهر در کمپ فرعی قرنطینه شده اند و به زودی به این مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد پس از شناسایی بیماری هایی از قبیل ایدز، کرونا و... منتقل می شوند.

 

وی در خصوص والدین معتاد نیز اذعان داشت: بهزیستی مسوولیت کودکان والدین معتاد را برعهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند و بتوانند سرپرستی کودکان را برعهده بگیرند، می توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

 

این مسوول در خصوص کانون های موجود در آموزش و پرورش گفت: 141 کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر باعنوان یاریگران زندگی هستند و به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، می پردازد.

 

مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز ادامه داد:خانواده، آموزش و پرورش و سازمان های دولتی تشکیل دهنده ی جامعه می باشند و هریک به نحوی در تربیت فرزندان سهیم بوده، بر روی هرکدام از دانش آموزان ما سرمایه گذاری برای آینده می شود، پس هر یک در گرفتار شدن دانش آموزان در دام اعتیاد دخیل هستند.

 

وی از دستگیری صادرکنندگان مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: 700کیلو هروئین با ارزش 70میلیارد تومان تولید شده در ایران که 100متر خارج از مرز رفته بود، توسط ماموران جمع آوری شد.

 

 

کد خبر 1071643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha