نیازهای فرهنگی و تربیتی برای مردم بیش فعالیت های عمرانی اهمیت دارد

حججی با اشاره به اینکه تربیت فرزند و نیازهای فرهنگی در جامعه مهم است‏، گفت: نیازهای فرهنگی و تربیتی برای مردم بیش فعالیت های عمرانی اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «مجید حججی» در جلسه ستاد اوقات فراغت تیران و کرون با اشاره به ضرورت ها و نیازهای جامعه اظهارداشت: مبانی فرهنگی‏ و تربیتی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و دغدغه های جدی ایجاد می کند.

 

فرماندار تیران و کرون افزود: نیازهای فرهنگی و تربیتی برای مردم بیش فعالیت های عمرانی اهمیت دارد چرا که جامعه نگران و دغدغه مند مسائل تربیت فرزند است.

 

وی ادامه داد: در گذشته نیز با وجود اینکه امکانات کمتر توسعه یافته بود اما زندگی مردم انجام می شد ولی نیازهای تربیتی از همان دوران ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و زمینه ساز تربیت نسل جدید بود.

 

حججی با بیان اینکه نگرش عمرانی در بین دهیاران و شهرداران باعث شده که مسائل فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ‌اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخاب دهیار و شهردار خود تنها به نقش آفرینی عمرانی آنان نگاه نکنند بلکه باید تجربه و توانایی او را در موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز بررسی و مورد گزینش قرار دهند.

 

وی یادآورشد: نگاه مسئولان شهری و روستایی به حوزه فرهنگی نباید منفعتی و درآمدی باشد چرا که نیازهای فرهنگی برای رشد افراد و انسان سازی مورد اهمیت و توجه می باشد.

 

*نیازهای بانوان در حاشیه قرار نگیرد

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به جمعیت زنان در هر منطقه گفت: 55 درصد از جمعیت را زنان و دختران تشکیل می دهند که نیاز های این قشر نباید در حاشیه قرار بگیرد.

 

وی اضافه کرد: ورزش بانوان و اختصاص مکانی برای برنامه های خاص آنان لازم و برنامه ریزی برای مشارکت و حضور این قشر ضروری است.

 

*برگزاری جشنواره اوقات فراغت

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون نیز در این جلسه به برگزاری جشنواره اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: در سال های قبل موسسات متولی‏، افراد فعال در این حوزه و امسال نیز خانواده های دارای ایده و نظر ممورد تجلیل قرار می گیرند.

 

«مهدی مرادی» افزود: خانواده ها‏،‌جوانان و نوجوانان ایده ها و طرح های خود را برای جشنواره اوقات فراغت فراغت ارسال کنند تا علاوه بر تجلیل از برترین ها،‌ ایده، طرح و نظر سازنده آن ها برای دیگر خانواده ها به اشتراک گذاشته شود.

وی از بکارگیری ظرفیت های موجود اوقات فراغت برای تامین نیازهای قشر جوان و نوجوان خبرداد و گفت: امکانات ورزشی مثل سالن ها و زمین های چمن برای کلاس ها و مسابقات بکار گرفته شده است.

کد خبر 1071719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha