آخرین وضعیت پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان بررسی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: برای اتمام ۶۴۶ پروژه ۱۳۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که برنامه ریزی ما برای سال جاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، جعفر رودری شامگاه چهارشنبه (9 تیر) در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری گفت: در این جلسه آخرین پروژه ها، برنامه های اجرایی سال 1400 و برنامه ها و مصوبات مورد بحث است.

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان بیان کرد: در شورای توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شد که رشد حداقل 4 درصدی را برای استان بتوانیم در سال جاری داشته باشیم و برای رسیدن به این رشد که حدود 45 هزار فرصت شغلی را بتواند برای استان محقق بکند، نیاز به انجام سرمایه گذاری هایی هستیم که بخشی از این سرمایه گذاری ها در پروژه های اقتصاد مقاومتی رقم می خورد.

 

 

وی افزود: تاکنون 646 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری در استان به تصویب رسیده و نهایی شده که 18 پروژه جهش تولید، 31 پروژه مربوط به نیپا و همچنین از این تعداد 199 پروژه های مصوب پیشنهادی دستگاه ها است و در 23 شهرستان استان 197 پروژه را پیشنهاد دادند و فرمانداران باید پروژه های محرک و پیشران توسعه خود را اعلام می کردند که متاسفانه دو فرمانداری هنوز معرفی نکردند و همچنین 213 پروژه توسط معین های توسعه و اقتصادی استان تعریف شده است.

 

رودری اظهار کرد: برای اتمام 646 پروژه 138 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و بیش از 2 میلیارد و 285 میلیون دلار منابع ارزی می خواهیم که برنامه ریزی ما برای سال جاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که بتوانیم در سرفصل های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان جذب سرمایه بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین 835 میلیارد دلار هم سرمایه گذاری در بحث پروژه های ارزی باید داشته باشیم.

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: به لحاظ ایجاد اشتغال با اجرای 646 پروژه، پیش بینی اشتغال برای نزدیک به 12 هزار نفر در سال جاری را داریم.

 

 

وی بیان کرد: این پروژه ها عمدتاً جدید نیستند بلکه برخی از این ها از گذشته آغاز شده لذا متوسط پیشرفت فیزیکی آن ها 43 درصد است که هدفگذاری ما این است که تا پایان سال متوسط به حدود 85 درصد برسیم.

 

 

رودری افزود: بیان کرد: درباره معین های اقتصادی جلسه قبل طرح مسئله شد که باید تعیین تکلیف شوند که ما دنبال کنیم یا خیر؟ و متاسفانه با پیگیری هایی که صورت گرفته چند معین شامل بنیاد مستضعفان، شرکت گل گهر، جهان فولاد، جهاد نصر و مس سرچشمه برنامه های خود را برای سال 1400 ارائه ندادند.

 

 

وی اظهار کرد: در سند آمایش باید بیشترین سیاستگذاری به سمت بخش صنعت و معدن و همینطور خدمات باشد که بخش صنعت رعایت شده و عمده سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت و معدن است و در رتبه بعدی خوشبختانه بیشترین سطح سرمایه گذاری و اشتغال در پروژه های علم و فناوری است که جای امیدواری است.

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان در پایان گفت: بنابراین این ها رصد شد و به 7 برنامه شامل تکمیل زنجیره تولید، حمایت از اقتصاد دانش بنیان، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل پنجره واحد استان، احصاء قوانین مزاحم و دیگر موانع تولید، برنامه کاهش فقر و اقتصاد کرونا، احصاء فرصت های سرمایه گذاری در مناطق جمعیتی استان براساس قابلیت ها و توسعه متوازن و شناسایی ظرفیت های خالی مربوط به پروژه های نیمه تمام و غیر فعال و آسیب شناسی آن ها رسیدیم.

کد خبر 1071748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha