کتاب «بیرجندیه ها» همزمان با روز قلم رونمایی می شود

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رونمایی کتاب «بیرجندیه ها» همزمان با روز قلم در بیرجند خبر داد.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت روز قلم،‌ رونمایی از کتاب «بیرجندیه ها» استاد محمدرضا راشد محصل همزمان با ۱۵ تیر در فضای باز موسسه عرفان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مراسم از تعدادی از نویسندگان و شاعران استان تجلیل می‌شود، افزود: دیدار با نویسندگان شهرستان‌های مختلف استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های روز قلم در دستور کار قرار دارد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین رونمایی از پوستر جشنواره کتاب سال با حضور مسئولان در هفته آتی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور در تیرماه خبر داد و گفت: ۴۷۴ اثر در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین جهش تولید، معرفی پروفسور معتمدنژاد و مدافعان سلامت و کرونا به دبیرخانه جشنواره رسیده است که در مرحله داوری قرار دارد.

 

رمضانی از حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین خانواده پرفسور معتمدنژاد (در صورت مناسب بودن شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا) در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و یادآور شد: بر اساس اقتضائات استان، برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل تعداد مدعوین در دستور کار قرار دارد.

 

یادآور می شود؛ روز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي فرهنگ عمومي ،به عنوان  «روز قلم» در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد.

کد خبر 1071769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha