سند توسعه فرهنگ دینی رونمایی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه بدون طرح و داشتن سند و نقشه بلند مدت، بسیاری از فعالیت ها ممکن است ابتر بماند، از رونمایی سند توسعه فرهنگ دینی طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: امید است با این سند فعالیت های دینی و فرهنگی ارتقاء یابد.

«حجت الاسلام حمید رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارداشت: بدون طراحی و نقشه بلندمدت هر چه عملیات کنیم، ابتر می‌ماند لذا تمام فعالیت‌ها نیازمند سند توسعه فرهنگ دینی است و تا یک ماه آینده سند توسعه فرهنگ دینی رونمایی می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین از تشکیل شورای «تعالی مساجد» خبر داد و گفت: این شورا در راستای حل مشکلات حوزه مساجد و هم افزایی دستگاه های متولی این حوزه فعالیت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات به دو دلیل خود را پیشگام حل مشکلات حوزه مساجد می داند؛ دلیل اول را شبکه سازی دقیق تر نسبت به سایر دستگاه ها و حضور روحانی مستقر در شهرها و روستاها و دلیل دوم را اقبال مردمی از سازمان تبلیغات در خصوص حل مسائل حوزه مساجد دانست.

 

حجت الاسلام رفیعی به طرح «امام محله» هم اشاره کرد و افزود: رویکرد ما اجتماعی کردن مسائل است به‌ طوری ‌که در جریان بیماری کرونا، طلبه‌ها حضور پررنگی در خدمت رسانی به مردم داشتند که تلاش می کنیم رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه های مختلف با محوریت امام محله صورت گیرد.

 

وی از فعالیت ۱۲۵ ائمه جماعت در مساجد روستایی خبر داد و با بیان اینکه حدود ۷۰ روحانی هم از طریق طرح هجرت حوزه های علمیه در روستاها مستقر هستند، اذعان کرد: هرچند قریب به ۲۰۰ روحانی و ائمه جماعات در روستاها فعالیت دارند اما این آمار جوابگوی نیاز ۶۰۰ روستای استان نیست و تلاش داریم با پیوند عمیق تر با حوزه های علمیه، مشکل کمبود طلبه را حل کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از فعالیت ۲۳ کانون فرهنگی و تبلیغی، ۳۸ موسسه قرآنی و ۱۷۵ خانه قرآنی در روستاها خبر داد و اظهارکرد: تلاش داریم با شبکه سازی و هم افزایی مجموعه های تحت پوشش این سازمان، فعالیت های فرهنگی و دینی را بیش از پیش توسعه دهیم.

 

 

کد خبر 1071848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha