نخستین زایمان در بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل انجام شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران وبیدگل از انجام نخستین زایمان طبیعی در بیمارستان جدیدالتاسیس ثامن الحجج(ع) این شهرستان خبر داد.

دکتر اعظم باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین زایمان طبیعی در بیمارستان جدیدالتاسیس ثامن الحجج(ع) این شهرستان انجام شد.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آران و بیدگل افزود: پس از تجهیز و راه اندازی بخش های زنان وزایمان این بیمارستان، مادرِ باردار در دومین زایمان خود، فرزند دخترش را در سلامتی کامل به روش زایمان طبیعی به دنیا آورد.

 

دکتر باقری افزود: با تجهیز این بخش به اتاق‌ های LDR و حضور متخصصین مجرب، فضایی ایمن و راحت برای زایمان طبیعی مادران باردار فراهم شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: سرپرستی تیم درمانی اولین زایمان بیمارستان ثامن الحجج(ع) را دکتر زهرا عباسی مقدم به همراه کادر مامایی وپرستاران برعهده داشتند.

 

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل هفته گذشته طی مراسمی با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و محلی  به بهره‌برداری رسید.

 

این پروژه با ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه  احداث شده است و بخش‌ های زنان و زایمان، اورژانس سرپایی، رادیولوژی و تصویربرداری، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه را شامل می شود. این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال طی ۱۲ سال احداث شده است که ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل کمک خیران شهرستان آران و بیدگل هزینه شده است./

 

 

کد خبر 1071878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha