ایران پس از انقلاب اسلامی قربانی نقض حقوق بشر شده است

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همگام با پیشرفت‌ها و دستاوردهای مختلف در حوزه حقوق بشر، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون قربانی نقض حقوق بشر به طور گسترده شده است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام برای انسان حقوقی در نظر گرفته شده اما امروزه ما می‌بینیم که کشورهای سلطه از سلاح حقوق بشر به عنوان دستاوردی برای تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف سلطه‌گرانه خود برسند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: کشور آمریکا در دهه‌های اخیر در مسائل امنیتی ورود پیدا کرده و با مستمسک قرار دادن حقوق بشر باعث ایجاد ناامنی، جنایت و کشتار مردم بی‌گناه شده و در این میان کشور ما بیش از سایر کشورها صدماتی را از جانب کشور آمريکا، گروه‌های تروریستی و گروه‌های جنایتکار متحمل شده است.

 

وی اذعان کرد: یکی از جنایت‌های آمریکا علیه نظام اسلامی، با حمله ناوگان این کشور به هواپیمای مسافربری ایرانی در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ رخ داده است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: دولت آمریکا علی‌رغم اینکه در گستره بین‌المللی ژست دفاع از حقوق بشر می‌گیرد، جنگ‌های خانمان براندازی را در راستای ایفاء حقوق بشر به راه می‌اندازد اما دچار تناقض‌هایی شده است.

 

وی عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی در ایران، برخی کشورها سیاست خصمانه‌ای را برای مداخله در امور داخلی و تضعیف قدرت ایران اسلامی انجام دادند که آمریکا به عنوان سردمدار آنها است.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: آمریکا پیش از انقلاب اسلامی در قالب روابط دوستانه اهداف خود را پیش می‌برد و پس از انقلاب نیز در قالب روابط خصمانه به فعالیت پرداخته است.

 

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همگام با پیشرفت‌ها و دستاوردهای مختلف در حوزه حقوق بشر، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون قربانی نقض حقوق بشر به طور گسترده شده است.

 

کد خبر 1071927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha