تولید آلبوم های موسیقی با هدف زنده نگاه داشتن موسیقی محلی و گویش شیرازی

جعفری گفت: از آلبوم موسیقی «پریوشون» و «شهر راز» توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و حوزه هنری فارس با هدف زنده نگاه داشتن موسیقی محلی و گویش مخصوص شیراز تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (جمعه 11 تیر) در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «پریوشون» و «شهر راز» گفت: تولید این آلبوم های موسیقی با هدف زنده نگاه داشتن موسیقی محلی و گویش مخصوص شیراز در تلفیق با یکدیگر است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: به کارگیری هنر و تخصص هنرمندان پیشکسوت بومی و استفاده از اشعار گویش شیرازی از شاعرانی همچون «بیژن سمندر»، مهم رین ویژگی های این 2 اثر تولیدی است.

وی اضافه کرد: موسیقی یکی از ابزارهای مهم بازتولید و ارائه فرهنگ و جنبه های معنوی زندگی است و مفهوم ذاتی موسیقی چیزی جز نظم و هماهنگی نیست و شنیدنش نظم جهان هستی را یادآوری می کند.

خاطر نشان می شود، طی مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و هنر شیراز و جمعی از مسئولان و مدیران شهری از 2 آلبوم موسیقی «پریوشون» و «شهر راز» که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و حوزه هنری فارس تولید شده، رونمایی شد.

کد خبر 1072028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha