لزوم استفاده از ظرفیت های موسیقی فارس در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه

نمازی گفت: لازم است بر اساس ظرفیت ها و داشته هایمان در زمینه موسیقی فارس و شیراز برنامه ریزی کنیم تا از تزلزل هنر و فرهنگ بومی و اصیل خودمان در برابر هجوم خرده فرهنگ های بیگانه جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «وحید نمازی»، امروز (جمعه 11 تیر) در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «پریوشون» و «شهر راز» گفت: موسیقی ریشه در فرهنگ، باورها، آداب و رسوم و تمام ویژگی های زیستی ما دارد.

رئیس حوزه هنری فارس افزود:  در زمانه ای که با فرهنگ های تهاجمی و تقابلی دست و پنجه نرم می کنیم باید از هنر به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است بر اساس ظرفیت ها و داشته هایمان در زمینه موسیقی فارس و شیراز برنامه ریزی کنیم تا از تزلزل هنر و فرهنگ بومی و اصیل خودمان در برابر هجوم خرده فرهنگ های بیگانه جلوگیری کنیم.

نمازی تولید آلبوم های موسیقی بومی را ضرورتی برای حفظ زیست بوم فرهنگی دانست و عنوان کرد: ورود جدی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در عرصه فرهنگ و هنر که جریان جدیدی را در حفظ میراث، تولید و بازتولید آن شکل داده، قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: استفاده از ابزارهای جدید برای تقویت فرهنگ عامه مهم ترین اتفاقی است که با این حرکت و جریان سازی رخ می دهد و عرضه مناسب و انتشار گسترده مهمترین موضوع پس از تولید آثار هنری است.

کد خبر 1072030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha