قوانین انتخابات شوراهای اسلامی نیاز به اصلاح دارد/ شفافیت انتخابات شوراها مطالبه مردمی است

امام جمعه شهرستان قدس با ذکر این نکته که قوانین انتخابات شوراهای اسلامی نیاز به اصلاح دارد، گفت: شفافیت انتخابات شوراها مطالبه مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تلاش برای عبودیت خدا و اطاعت از پروردگار و دوری از معصیت، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی در قالب دعا در صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام آموزش داده شده و انسان برای کسب علم، عزت و سعادت در دنیا و آخرت باید بنده خالص، خاشع و متواضع خداوند باشد.

وی با اشاره به جلسه رهبری با مدیران دستگاه قضایی گفت: عملکرد دستگاه قضایی در دو سال اخیر رضایت بخش بوده و مدال افتخاری برای رئیس جمهور منتخب مردمی است و در انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه توصیه‌هایی بیان شده است تا روند مبارزه با فساد ادامه یابد.  

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس افزود: حماسه ملی انتخابات در چهار بعد تامین امنیت، سلامت انتخابات، رقابت و مشارکت در انتخابات قابل بررسی است و انتخابات در بخش ریاست جمهوری و خبرگان رهبری با سلامت انجام شد و با توجه به شرایط کرونایی و آتش باران رسانه‌ای دشمن، حدود ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و امپراتوری رسانه‌ای دشمن را شکست دادند و هر رای مردم در این انتخابات ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کابینه مردمی و قوی دولت قدردانی از آرای مردم است گفت: تبلیغات هنجار شکن انتخابات شوراها لکه ننگی بر فضای انتخاباتی است و باید قوانین انتخابات شوراهای اسلامی اصلاح شود و حق کاندیداهاست که از آرای خود در شعبات مطلع باشند.   

حجت الاسلام جوکار بیان کرد: آرای ۱۱ صندوق از ۱۳۴ صندوق بازشماری شد و اختلاف بسیاری در شمارش داشت و باید جهت صیانت از حقوق مردم، تمامی صندوق‌ها مجدد شمارش شود که نیاز به دستور هیئت نظارت استان داشته و شفافیت انتخابات به مردم اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد: جوان شهرقدسی مخترع واکسن ایرانی کرونا و جوان دیگر مخترع کیت تشخیص کرونا مایه افتخار شهر است و لازم است به جوانان شهر توجه بیشتری شود.

امام جمعه شهرستان قدس در ارتباط با هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: تلاش‌های انجمن معتادین گمنام در جهت بهبودی معتادین ارزشمند بوده و مسئولین لازم است حمایت داشته و ضمن افزایش کمپ ترک اعتیاد و اختصاص کمپ اخوان به شهرستان های غرب استان، در اشتغال‌زایی افراد بهبود یافته نیز اقدام کنند.

کد خبر 1072063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha