دومین مصحف استاد قربانی کتابت شد

بابایی گفت: دومین مصحف شریف قرآن کریم به خط استاد محمد علی قربانی کتابت شد و اکنون در مرحله تصحیح و آماده سازی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، با هدف «احیا نهضت قرآن نویسی» و با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۱۳۹۰ اقدام به تأسیس «دارالکتابه» نمود.جمع آوری اطّلاعات درباره اساتید کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم، ساماندهی و راهبری حوزه کتابت از مهم ترین اهداف این مجموعه است.

بنابراین گزارش مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم  در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به  مراحل پایانی چاپ و تولید مصحف شریف قرآن کریم به خط استاد محمد علی قربانی گفت: دومین مصحف شریف قرآن کریم به خط استاد محمد علی قربانی کتابت شد و اکنون در مرحله تصحیح و آماده سازی قرار دارد.

 وی افزود: طبق توافقات انجام شده با معاونت قرآن و عترت وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی این مصحف شریف توسط آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شود استاد محمدعلی قربانی اولین تجربه کتابت قرآن کریم خود را در سال  ۱۳۹۶ منتشر کردند و بدون وقفه دومین مصحف شریف قرآن کریم توسط ایشان کتاب شد.

بابایی گفت: اهمیت در نظر گرفتن مولفه ها و عناصر خوانایی در عین رعایت نصاب های هنری خوشنویسی در کتابت قرآن اهتمام استاد قربانی در این راستا از مهمترین ویژگی‌های مصحف شریف کتاب شده است. همچنین تکیه بر شیوه نسخ نویسی ایرانی و پایبندی به حفظ اصالت های این شیوه شاخص هایی است که در مصحف های متاخر کمتر شاهد آن هستیم. گفتنی است همسو بودن این قرآن با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ایرانی، تجلی ذوق کتابت و قدرت قلم استاد محمدعلی قربانی، نشان از هنرمندی این استاده کاتب وحی دارد.

 

کد خبر 1072099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha