تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است

ابول‌نژادیان با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است گفت: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها توسط وزارت بهداشت، شهرهای اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار دارند و بهبهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» امروز (شنبه 12 تیر) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا خوزستان اظهار کرد: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها توسط وزارت بهداشت، شهرهای اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار دارند و بهبهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در حال حاضر 12 شهر اهواز، آبادان، شوش، ایذه، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت‌آزادگان، مسجدسلیمان و بهبهان در وضعیت نارنجی و 13 شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است اضافه کرد: هفته گذشته همه واکسن‌هایی که به دستمان رسیده برای تزریق نوبت دوم به گروه‌های سنی بالای 65 سال اختصاص یافت و امیدواریم این هفته واکسن به دست ما برسد تا واکسیناسیون افراد 60 سال و بالای 65 سال را انجام دهیم.

 

ابول‌نژادیان تصریح کرد: تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است اما با توجه به قرمز شدن شهرهای استان‌های همجوار باید هم‌استانی‌های عزیز از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

 

وی ابراز کرد: با توجه به نزدیکی شهر پلدختر به خوزستان، مردم اندیمشک تردد زیادی با این شهر دارند، همچنین در بوشهر شهرهای دیلم و گناوه درگیر هستند که بهبهان تحت تاثیر این شهرها قرار گرفته و گچساران در استان کهگلویه و بویراحمد نیز قرمز است که باید به این موارد توجه شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یاد آور شد: در پی قرمز شدن هرمزگان، خوزستان اولین استانی بود که پیشنهاد ممنوعیت سفر به کیش یا انجام تست PCR از مسافران را داد که با همکاری فرودگاه‌های خوزستان پروازها متوقف و با مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، از حدود سه هفته پیش سفر به کیش ممنوع شده است.

 

کد خبر 1072319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha