ضرر ۳۰ میلیارد تومانی پیازکاران جنوب کرمانی

ذبیح الله اعظمی گفت:کشاورزانی که این بذرها را نادانسته تهیه کرده اند چیزی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان متضرر شده اند زیرا از یک سو هزینه قیمت بذرها و زمین مورد اجاره و هزینه های جانبی و از سوی دیگر این کشت پیاز را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۱۲ تیر نشستی با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و مسئولین قضایی شهرستان جیرفت با موضوع فروش بذر تقلبی محصولات جالیزی و پیاز و نیز احقاق حق کشاورزان و مشکل معارضین محورهای مواصلاتی پل دوم جنگل آباد (بزرگراه خلیج فارس) و پل خاتون آباد (جاده بلوک) در محل دادگستری جیرفت برگزار شد.


«ذبیح الله اعظمی» در این نشست، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و طرح مشکلات کشاورزان، گفت: قریب ۲ تن و ۸۰۰ کیلو گرم بذر تقلبی تولید شده در شهر اصفهان توسط یکی از فروشگاه های کشاورزی در جیرفت با پاکت های تقلبی رقم مینروا و ریوبراوو بسته بندی شده و زیر قیمت واقعی در بین کشاورزان توزیع می شود.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به این که کشاورزان پیاز کار جنوب استان کرمان در اسفند ماه این بذر ها را نشاء کرده و در خرداد ماه نشاهایی که تبدیل به غده شدند را برداشت و در جایی خنک نگهداری می کنند و در نهایت در شهریور ماه اقدام به کشت آنها می کنند اما این بذرهای تهیه شده، تبدیل به غده نشده اند.
 

وی اظهار کرد: کشاورزانی که این بذرها را نادانسته تهیه کرده اند چیزی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان متضرر شده اند زیرا از یک سو هزینه قیمت بذرها و زمین مورد اجاره و هزینه های جانبی و از سوی دیگر این کشت پیاز را از دست داده اند.

 

احیای حقوق عامه از وظایف مهم قوه‌ قضائیه است 


«حسین سلامی» در این نشست در خصوص حقوق عامه مردم گفت: مطابق بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف مهم قوه‌ قضائیه احیای حقوق عامه است.



دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت ضمن تشکر از حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در دادگستری برای پیگیری مشکلات کشاورزان جیرفت با موضوع بذر تقلبی، ابراز کرد: با اعلام شکایت، رسیدگی به این موضوع  در دستور کار دادستانی قرار گرفته است و تحقیقات در این خصوص شروع شده و بررسی های ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: طی ارسال نمونه های بذر فروخته شده به سازمان جهاد کشاورزی و انجام آزمایشات تخصصی بر روی این نمونه ها، تقلبی بودن بذرهای فروخته شده مورد بررسی قرار گرفته و پرونده در شعبه اول دادیاری در حال رسیدگی است.



سلامی بیان کرد: هر کس سرمایه مردم را به خطر انداخته و موجب از بین رفتن حقوق عامه مردم شود، قانون قطعا با وی بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می کند.



دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت خطاب به کشاورزان، تصریح کرد: قطعا شما کشاورزان باید مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشید چرا که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و در خصوص شکایتی که طرح کرده اید پیگیری های لازم را به عمل آورید و در صورت صدور حکم بر محکومیت طرفین، اقدام قانونی لازم  انجام می شود.


گفتنی است؛ در خاتمه این نشست با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، رئیس اداره راه و شهرسازی جیرفت، نمایندگانی از کشاورزان متضرر از محل پروژه ها بازدید شد.

کد خبر 1072416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha