انتقاد نماینده ولی فقیه در کردستان از نبود پویایی در پایان‌نامه‌های دانشگاهی

نماینده ولی فقیه در کردستان از نبود پویایی لازم در پایان نامه‌های دانشگاهی انتقاد کرد و گفت: پایان‌نامه‌ها سند کاربردی نیستند که در ایده پردازی مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش آموزش عالی استان کردستان گذشته، حال و آینده که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، از نبود پویایی لازم در پایان نامه‌های دانشگاهی انتقاد کرد و گفت: مرتبط کردن موضوع و ایده پایان نامه با مشکلات و موضوعات کشور از دیگر معضلاتی است که در این بخش به چشم می‌خورد و پایان‌نامه‌ها سند کاربردی نیست که در ایده پردازی بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 


وی افزود: پایان نامه‌ها امروز بیشتر برای اثبات تکلیف است و تاثیرگذاری خاصی در هیچ کدام از ابعاد جامعه ندارد. 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: کمبود دانشگاه‌های تخصصی در مناطق قومی یک چالش مهم در حوزه آموزش است که تاکنون تدبیری مناسب برای حل آن صورت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی است که باید بر این اساس دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشند و باید موازنه بین آنها در حوزه آموزش رعایت شود.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در  آموزش عالی کشور اضافه کرد: کمبود منابع انسانی و عدم زیرساخت‌های مناسب مانند، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی از معضلات موجود در دانشگاهها است که باید به صورت جدی برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اغلام کرد: سهمیه مناطق یا بومی‌گزینی چالشی برای افراد موفق است و این موضوع باعث شده تا افراد مستعد نتوانند در مراکز آموزش عالی برجسته کشور تحصیل کنند.

 

وی تصریح کرد: افراد و مراکز آموزش عالی کشور در آموزش و پژوهش موفقیت‌های چشمگیری دارند، چیزی که در مسائل فرهنگی زیاد به چشم نمی‌خورد.

کد خبر 1072432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha