۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره ۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به استان، گفت: از این اعتبارات سه درصد نفت و گاز، آب و راه روستایی و ویژه ورزش در بین ۹ شهرستان از منابع مختلف شهرستانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علی شهابی فر» امروز (۱۲ تیر) در نشست کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان کهگیلویه به رشد رشد ۷۷ درصدی اعتبارات این شهرستان نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: باید  پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۰درصد و پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در  اولوویت تأمین اعتبار قرار گیرند و از خرد کردند اعتبارات در پروژهایی که پیشرفت زیادی نداشته پرهیز شود.

 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره ۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص به استان، گفت: از این اعتبارات سه درصد نفت و گاز، آب و راه روستایی و ویژه ورزش در بین ۹شهرستان از منابع مختلف شهرستانی است.
 
 
وی ملاک توزیع اعتبارات در نظر گرفته  شده را براساس ملاک ها و شاخص‌ های توزیع در نظر گرفته شده دانست و تصریح کرد: در این بین جمعیت و وسعت جز ملاک ها بود، اما شاخص اصلی نیست و اگر بر این اساس می خواست توزیع صورت گیرد سهم استان بسیار کمتر از حد انتظار بود.
 
 
شهابی‌ فر ادامه داد: با رایزنی ها و تلاش های نمایندگان کهگیلویه بزرگ و بویراحمد در مجلس اعتبارات ویژه‌ای برای استان لحاظ شده است.
 
 
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استان در بین ۳۱ استان کشور از جایگاه اعتباری ۱۸ تا ۱۹ برخوردار است، افزود: با این حساب اعتبارات تملک دارایی ۱۳ استان از استان کمتر بوده که می توان از دلایل مهم آن نفت خیز بودن و توسعه نیافتگی اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث محرومیت‌ زدایی مصوب شده که به زودی به ۹ شهرستان توزیع خواهد شد.

 
شهابی‌فر از تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی از توازن ملی و استانی خبر داد و گفت: در قانون بودجه برای طرح های ملی و استانی اعتبارات خوبی از جمله پروژه های جاده پاتاوه به دهدشت، بافت تاریخی دهدشت، پمپاژ دشت کلاچو، آبرسانی دهدشت غربی، آبرسانی به چهار شهر و فاضلاب دهدشت و ... در نظر گرفته شده است.  
کد خبر 1072446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha