الزام بی قید و شرط به واگذاری زمین برای سرمایه گذاران

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: شهرک های صنعتی ملزم است که تمام مطالعات لازم را برای واگذاری زمین به سرمایه گذار انجام دهد و بدون دردسرآفرینی، زمینی مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد علی شجاعی» شامگاه شنبه در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خطاب به مسئولان عنوان کرد: محرومیت استان را هر روز تکرار نکنید و به جای بیان مداوم مشکلات به فکر راه حل باشید، مشکلات را که همه مردم می بینند و این وظیفه مدیران است که به فکر راه چاره باشند.

 

استاندار خراسان شمالی با ابراز گلایه از اینکه استان های دیگر به استقبال سرمایه گذاران می روند و این روند در خراسان شمالی شکل دیگری به خود می گیرد، گفت: وقتی قرار است بخش خصوصی وارد عرصه تولید شود می گویید آب نداریم، اگر این طور است چرا جزو استان های طرح انتقال آب در نیامدیم؟ اگر هم آب داریم چرا نباید در اختیار بخش خصوصی که قصد سرمایه گذاری در استان را دارد، قرار دهیم.

 

نماینده عالی دولت در استان به ابزارهای صنایع در سایر استان ها برای سهولت کار بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: مشکل محیط زیست، آب و هر چیزی دیگری را باید هر طور شده رفع کنیم تا زمین مرغوب و دسترسی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم و موانع را در این استان به صورت کامل از سر راه برداریم زیرا که برای توسعه نیاز به حضور سرمایه گذار داریم.

 

وی میانگین سرانه بیمه تأمین اجتماعی را در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: ورود سرمایه گذار در استان باعث درآمد پایدار و ایجاد اشتغال می شود و بسیاری از کمبودها و ضعف های موجود را برطرف خواهد کرد.

 

وی نبود یک صرافی در استان را نقطه ضعف بزرگ و تأمل برانگیز در این استان دانست و خاطر نشان کرد: افکار محدود و بسته موجب ایجاد حصار برای مردم استان می شود چراکه بدون شک پیشرفت، آداب خاص خود را دارد که باید رعایت شود.

 

شجاعی همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه های نظارتی هم همراه مدیران هستند، اضافه کرد: مدیران باید نگرانی های خود را در این زمینه اعلام کنند و اجازه ندهند ترس و واهمه آنها از دستگاه های نظارتی باعث ضایع شدن حق مردم بشود.

 

گفتنی است؛ در این جلسه ایجاد هفت نقطه برای راه اندازی شهر صنعتی خصوصی در استان با اکثریت آراء به تصویب رسید.

 

 

کد خبر 1072507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha