توزیع ۲ هزار دستگاه کولر بین مددجویان کمیته امداد خوزستان

شیبه از توزیع ۲ هزار دستگاه کولر آبی به‌منظور رفع مشکلات گرمایشی منازل مددجویان کمیته امداد خوزستان از محل اعتبارات این نهاد و مشارکت‌های مردمی خبر داد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از توزیع کولر آبی به منظور رفع مشکلات گرمایشی منازل مددجویان کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح 2 هزار کولر توزیع می‌شود و این اقدام در فصل تابستان ادامه دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ارزش کولرهای آبی توزیع‌شده را بیش از 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این کولرهای آبی از محل اعتبارات کمیته امداد و مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه توزیع لوازم سرمایشی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود بیان کرد: توزیع تجهیزات سرمایشی شامل کولرآبی و کولر گازی با هدف رفع بخشی از مشکلات مددجویان و بهبود کیفیت سطح زندگی با اولویت مددجویان ساکن مناطق محروم انجام می‌شود.

 

شیبه اضافه کرد: این تعداد کولرآبی بین مددجویان تحت حمایت استان که فاقد هر گونه لوازم و تجهیزات سرمایشی هستند با اولویت ساکنان مناطق محروم متناسب شرایط آب وهوایی هر اقلیم توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی فصل تابستان و گرمای شدید، مهم‌ترین نیاز مددجویان وسایل خنک‌کننده است ابراز کرد: کولر تولید داخلی با مشارکت خیران بین خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در فصل گرما و تابستان از آن رنج می‌برند کمبود شدید وسایل سرمایشی مانند کولر و پنکه است که نداشتن این وسایل خنک کننده آرامش خانوارهای نیازمند را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بالا بودن هزینه تامین دستگاه کولرگازی سبب شده تا بسیاری از خانواده‌های مددجو توان خرید آن را نداشته باشند و زندگی خود را با سختی در گرمای سوزان تابستان بگذرانند.

 

شیبه با تاکید بر اینکه منابع کمیته امداد به تنهایی قادر به تامین همه نیازهای مددجویان تحت حمایت نیست تصریح کرد: با همکاری افراد نیکوکار، خیران و سازمان‌ها، زمینه خرید دستگاه کولر فراهم و با اولویت خانواده‌های فاقد وسایل سرمایشی و یا فرسودگی کولرها میان آنان توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان به دست نیازمندان برسانند اذعان کرد: در طول سال گذشته 13 هزار قلم لوازم ضروری زندگی به مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان اهدا شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه طرح اهدای کولر به نیازمندان و پویش تهیه لوازم سرمایشی کار ابتکاری امدادگران جهادی در ‌روزهای گرم خوزستان است گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خرید کولر برای نیازمندان و فقرا در قالب پویش کولر آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این پویش، تهیه سیستم سرمایشی برای نیازمندان است ادامه داد: حتی اگر کولر دست دوم یا پنکه‌ای دارید که استفاده نمی‌کنید یا توان تأمین خرید یک کولر را دارید می‌توانید با مراجعه به مراکز نیکوکاری و کمیته امداد در این طرح مشارکت کنید.

 

شیبه یاد آور شد: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در استان و یا با کد دستوری #061*8877* به دست نیازمندان برسانند. 

 

کد خبر 1072574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha