کنفرانس بین المللی حقوق بشرآمریکایی در قم به کار خود پایان داد

سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی در مجتمع علامه طباطبایی قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی که در مجتمع علامه طباطبایی برگزار شد، طلاب، اساتید، نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه ضمن تبیین جنایات و ظلم‌های آمریکا در طول تاریخ، در خصوص راهکار‌های تحقق تمدین نوین اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.


معاون اول دادستان کل کشور در این کنفرانس، ادعای آمریکا در دفاع از حقوق بشر را بی معنا و شعاری دانست و گفت: کشوری که در طول تاریخ مرتکب جنایات بی رحمانه شده و فجایع زیادی را به بار آورده نمی‌تواند در حقوق بشر حرفی برای گفتن داشته باشد.
 

حجت الاسلام موسوی افزود: امروز ملت ایران به خود می‌بالد که سپاه مقتدر و باصلابش یک تنه در مقابل آمریکای جنایتکار ایستاده و بار‌ها از سپاهیان  غیور و دلاور ایران اسلامی در صحنه‌ها و توطئه‌های مختلف سیلی خورده و پهپاد‌های پیشرفته و فوق پیشرفته شان زده شده است.
 

وی تصریح کرد: امروز همه مسولان نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه دارند در راستای تبیین اهداف انقلاب، کم کاری‌های خود را جبران کنند و نگذارند آمریکا در ایران اهداف شیطانی خود را دنبال کند.
 

دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری ضعیف‌تر و افول آن  برجسته شده است گفت: آن‌ها که ادعای برتری قدرت در دانش هسته‌ای و پزشکی می‌کنند، بعد از کرونا، از شرم کشته‌های فراوانشان بدلیل ناتوانی در مقابله با این ویروس خجالت می‌کشند سرشان را بالا بیاورند!


وی افزود: جوانان کشور‌های اسلامی که متضرر از جنایات آمریکا شده اند در آینده‌ای نزدیک شاهد فروپاشی این کشور و تحقق تمدین نوین اسلامی خواهند بود.
 

نماینده دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب نیز در این کنفرانس با تاکید بر اینکه امروز افول آمریکا مسئله‌ای جدی است گفت: یکی از دلایل فاصله گرفته آمریکا از دوران ابرقدرتی اش این است که دیگر مقبولیت خود را در جهان از دست داده است.
 

محسن پاک آئین  نقض حقوق بشر را دیگر عامل افول آمریکا دانست و گفت: نقض حقوق بشر، معنای مرگ بر آمریکا را بیشتر و فروپاشی آمریکا را نزدیک‌تر می‌کند.
 

وی تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود هر اقدام خصمانه‌ای را مباه میداند.
 

پاک آئین ادامه داد: ایجاد تمدن نوین اسلامی بعنوان طلیعه ظهور، نیازمند بر ملا شدن چهره واقعی شیطان بزرگ یعنی آمریکاست که نه برای کرامت انسانی ارزش قائل است و نه برای اخلاق و حقوق بشر!
 

وی گفت: باید همه نخبگان، از همه تریبون‌ها و ابزاری که در دست دارند تفکرات ضد انسانی آمریکا را فریاد بزنند و با انجام مطالعات راهبردی و موثر در دراز مدت زمینه تحقق تمدین نوین اسلامی را فراهم کنند.
 

تفرشی معاون بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، اسکات جان ویتکوویچ استاد سابق دانشگاه هاروارد آمریکا، اسماعیل دانش استاد دانشگاه رابع بلخی افغانستان و حسین اکبری دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در سخنرانی‌های جداگانه، تحقق تمدن نوین اسلامی و رسوایی حقوق بشر آمریکایی را نیازمند نقش آفرینی جوانان  و نخبگان دانستند و با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی یعنی نابودی اسلام و بشریت، گفتند: باید در جوامع تبیین شود که آمریکا حقوق بشر را بعنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود در نظر گرفته و از این طریق، کشور‌هایی که تابعش نباشند را تحریم می‌کند و به آن‌ها فشار می‌آورد.
 

 سال گذشته این کنفرانس در استانبول ترکیه برگزار شد.مباحث مطرح شده در این کنفرانس تا شهریور ماه سال جاری در قالب کتاب در اختیار نخبگان و اساتید و طلاب قرار می‌گیرد.

کد خبر 1072576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha