مهارت آموزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار برنامه‌ریزی شود

ملانوری گفت: با توجه ظرفیت های معدنی و کشاورزی استان باید مهارت آموزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۳ تیر) در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی آموزش فنی و حرفه‌ای نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان در حوزه معادن ذخایر بسیار غنی دارد، گفت: مهارت های آموزشی را می توان برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه متمرکز کنیم.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی قادر به ورود به عرصه‌های اقتصادی هستند اما متاسفانه انگیزه از آنها گرفته شده است، افزود: اگر شرایط به گونه ای فراهم شود که افراد بتواند زودتر وارد بازار کار شود انگیزه بیشتری برای فعالیت خواهند داشت.

 

ملانوری در ادامه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را از نیازهای اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی از هیچ تلاشی برای پویایی این دانشگاه در سطح استان کوتاهی نخواهد کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخشی از ستاد توسعه خاوران بر ایجاد اشتغال پایدار و ورود بخش خصوصی در این حوزه متمرکز شده است، تصریح کرد: مهارت‌آموزی در خصوص فرآوری محصولات استراتژیک استان نیز یکی از مهمترین نیازهای استان است تا بهترین محصول به صورت بی کیفیت وارد بازار نشود.

 

ملانوری با بیان اینکه سالانه ۲۲ هزارتن زرشک و ۶۷ تن زعفران با کیفیت در استان تولید می شود، گفت: اما متاسفانه مقدار بسیار کمی از این محصولات بسته بندی و فرآوری می شود که با ایجاد مهارت می‌توان نسبت به فرآوری و برندسازی محصولات استراتژیک استان اقدام کرد.

 

وی در پایان ضمن انتقاد از طرح ادغام دانشگاه صنعتی استان، تأکید کرد: امکانات موجود در استان نباید صرف اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی شود.

 

 



 

 

کد خبر 1072654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha