ایجاد سدها در روستاها مورد توجه بنیاد مسکن فارس قرار دارد

زمانی گفت: ایجاد سدها سبب اشتغال زایی در بخش صنعت برای روستاییان، افزایش درآمدزایی و حضور فعال روستاییان در فعالیت های غیرکشاورزی می شود و مورد توجه بنیاد مسکن فارس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاالله زمانی»، امروز (یکشنبه 13 تیر) با اشاره به پیگیری اسناد تملک اراضی ملی در شهرستان ارسنجان با مشارکت بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از ظرفیت های توسعه و محرومیت زدایی در ارسنجان استفاده شد و امسال در سال پشتیبانی تولید این رویکرد در مناطق محروم و روستایی دنبال می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در ارسنجان، بنیاد مسکن فارس اقدام به بازسازی و بهسازی مناطق حادثه دیده، اعطای تسهیلات مقاوم سازی، حوادث، تعمیر و ساخت حمام اقدامات موثری انجام داده و برای روستاها طرح هادی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: با مشارکت نیک اندیش لارستانی در ساخت پنج واحد مسکونی ویژه نیازمندان در روستای «شرفویه»، برای محرومیت زدایی اقدام شده است تا مسکن اقشار کم درآمد در این روستا صاحب مسکن شوند.

زمانی اعلام کرد: بیش  از 80 میلیارد تومان تسهیلات طرح ویژه بهسازی، حوادث، مسکن محرومین و تعمیری، معیشتی و بلاعوض در لارستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به محرومیت زدایی در کوار گفت: سايت پيشنهادی جديد جابجایی و اسكان روستاهای «دهداری» و «جلال آباد» که در حوضچه سد «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی»، کوار قرار گرفته مورد بررسی قرار می گیرد.

زمانی ادامه داد: ایجاد سدها سبب اشتغال زایی در بخش صنعت برای روستاییان، افزایش درآمدزایی و حضور فعال روستاییان در فعالیت های غیرکشاورزی می شود و مورد توجه بنیاد مسکن فارس قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از آغاز عملیات تسطیح و خاکبرداری طرح مسکن اقدام ملی در داراب با مشارکت بنیاد مسکن فارس خبر داد و عنوان کرد: از ظرفیت های قانونی برای تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف جامعه استفاده می شود و این طرح رسما در داراب کلید خورده است.

وی اعلام کرد: در شهر داراب سه هزار و ۸۳۲ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند و تاکنون در داراب  ۷۷۶ نفر از متقاضیان مبلغ ۴۰  میلیون تومان آورده اولیه خود را واریز کرده اند.

 

زمانی از اجرای محرومیت زدایی در خنج نیز خبر داد و گفت:  در سال گذشته ۲۲۳ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات و وام های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد: بازنگری طرح هادی ۶ روستا  با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال ،  احداث کانال و سیل بند در یک روستا با اعتبار سه هزار میلیون ریال، آسفالت معابر روستایی به میزان چهار هزار متر مربع با اعتبار سه هزار میلیون ریال و اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی برای ۳۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۵۷ هزار و 500 میلیون ریال از جمله عملکردهای بنیاد مسکن در خنج در سال گذشته است.

کد خبر 1072674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha