تربیت جوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنری برتر «طرح ملی ایران قوی»

کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان با راه‌اندازی طرح های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی تعداد بسیار زیادی از نوجوانان و جوانان را به فعالیت‌ های ورزشی و فرهنگی سالم جذب کرده است.

خبرگزاری شبستانچهارمحال و بختیاری:

 

کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان با هدایت امام جماعت و با استفاده از همه ظرفیت ‌های مسجدی، طرح های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی را راه‌اندازی کرده‌ و در مدت کوتاهی توانسته است ده ‌ها نوجوان و جوان را به محیط مسجد بیاورد و ساعاتی بانشاط و معنوی را برایشان رقم بزند.

 

نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) با حضور پرشور خود در مسجد جامع شهر وردنجان، به فعالیت و مسابقه ورزشی مشغول می‌شوند، در ادامه و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت، به انجام کارهای هنری و فرهنگی مشغول می‌شوند و در خلال برنامه‌ها، برخی احکام و معارف اسلامی را فرا می‌‌گیرند.

 

یکی دیگر از فعالیت‌های جوانان کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع شهر وردنجان، راه‌اندازی طرح «فعالیت های مذهبی» است؛ نوجوانان در این طرح که به تشکیل هیئت در فضای مسجد تأکید دارد، قرائت قرآن و مداحی اهل‌بیت (ع) را نیز تمرین می‌کنند.

 

حضور در برنامه های ورزشی از دیگر طرح های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) برای نوجوانان و جوانان است که با استقبال پرشور در مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، تنیس روی میز، کوهنوردی، مسابقات ورزشی محلی و اردوهای یک روزه سالم شرکت می کنند.

 

 

سید «حامد موسوی وردنجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: جذب جوانان با استعداد مسجدی مهمترین قدم در کسب رتبه های برتر کشوری توسط کانون فاطمه الزهرا (س) وردنجان است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان ادامه داد: از زمان اجرای رویداد ملی فهما فعالیت‌ها با قوت آغاز شده، کلیات کار مشخص است، در حوزه کار رواقی که در بحث شبستان و هنر آغاز شد در قدم اول شبستان هنر بحث شناسایی صورت گرفت، در قدم دوم برطبق استعدادها سازماندهی و سوم اینکه به تولید محتوا و ثبت اثر فکر کردیم.

 

وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان با ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد ضمت کسب امتیاز ۱۵ هزار و ۹۸۶، رتبه برتر کشوری را نیز ده دست آورد.

 

موسوی وردنجانی گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) با دارا بودن یکهرار و ۵۰۰ عضو یکی از کانون های پیشتاز در امر اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی در شهر وردنجان است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان ادامه داد: عضویت جوانان در مسجد یکی از برنامه های مهمی است که در دستور کار کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های این کانون در دومین طرح ملی فهما نیز همانند سال قبل به صورت منظم و با برنامه ریزی دقیق فعالیت ها خود را انجام می دهند.

 

موسوی وردنجانی گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان از شهرستان بن با همت و تلاش در اجرای برنامه های متنوع رتبه شایسته تقدیر در رواق ترنج در طرح ملی ایران قوی شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان به برگزاری اردوهای تربیتی این کانون اشاره کرد و گفت: برگزاری این اردوی تربیتی یکی از برنامه های طرح اوقات فراغت «بچه های مسجد» است.

 

وی به دیگر برنامه ها و کلاس های اوقات فراغت کانون اشاره کرد و گفت: از ابتدای تیرماه کلاس های اوقات فراغت در بخش ها و رشته های مختلف آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

موسوی با اشاره به رضایت کامل والدین از حضور فرزندان خود در طرح اوقات فراغت «بچه های مسجد» ابراز کرد: مسجد بهترین و امن ترین مکان برای حضور کودکان، جوانان و نوجوانان در کلاس های طرح اوقات فراغت «بچه های مسجد» است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان به تنوع کلاس های طرح اوقات فراغت «بچه های مسجد» اشاره کرد و افزود: کودکان، جوانان و نوجوانان در هر رشته ای که علاقه دارند ثبت نام می کنند که این یکی دیگر از علت های استقبال گسترده از طرح اوقات فراغت «بچه های مسجد» است.

 

وی، برگزاری نمایشگاه کتاب، صنایع دستی، کلاس های نقاشی، قرآن، کامپیوتر، برپایی مسابقات ورزشی، استفاده از خدمات دفترچه فرهنگی رفاهی، برگزاری اردو و... را از جمله فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع شهر وردنجان برشمرد.

 

 

کد خبر 1072695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha