خرید و فروش رای شرعا حرام است

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه خرید و فروش رای شرعا و اخلاقا حرام است، گفت: در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات به مراجع قانونی دهن کجی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی بسیار با اهمیت و حساس است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه مباحث فرهنگی در جامعه رها شده است، تصریح کرد: به موضوع فرهنگ با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید اهمیت بیشتر و ویژه ای داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ از منظر مقام معظم رهبری به منزله هوایی است که آن را تنفس می کنیم، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ های خود فرموده اند که فرهنگ آن ‌چنان اهمیت دارد که حاضر هستم جان خود را در راهش تقدیم کنم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه از آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی هفت ماه می گذرد، اظهارکرد: متاسفانه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید مسئولین اثر گذار در جلسه حضور ندارند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه طبق آیین‌ نامه داخلی جلسات شورای فرهنگ عمومی آمدن نماینده به جلسات معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: یک ‌عده از مسئولین در حال رفتن به ولنگاری‌های فرهنگی هستند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که مسئولین دیدگاه و دغدغه فرهنگی نداشته باشند نمی ‌توان در بحث فرهنگ از مردم انتظار داشت.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امروز شهرستان آستارا در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد، افزود: متاسفانه مسئولان شهرستان آستارا دغدغه فرهنگی ندارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا از عدم نظارت کافی بر فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شاهد ترویج بداخلاقی، ناامیدی و ناهنجاری های اجتماعی در فضای مجازی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم عادی با خواندن مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به نظام و دستاوردهای انقلاب بدبین می شوند، افزود: در این راستا کارگروه فضای مجازی متشکل از خبرنگاران خبرگزاری های فعال در شهرستان آستارا زیر نظر شورای فرهنگ عمومی شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا از خبرنگاران خبرگزاری فعال شهرستان آستارا خواست طرح ها و دیدگاه های خود را با هدف ساماندهی این فضا ارائه دهند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه تبلیغات محیطی در سطح شهرهای آستارا و لوندویل رها شده و هرکس با مجوز و بی ‌مجوز نسبت به نصب بنر در سطح شهر اقدام می کند، اضافه کرد: بر محتوای تبلیغات محیطی در سطح شهرهای آستارا و لوندویل نظارت ومدت زمان مشخصی برای آنها تعیین شود.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب و عفاف خوب نیست و شاهد بی ‌حجابی در سطح شهرستان آستارا هستیم، تصریح کرد: امروز در جامعه با وضعیت بی حجابی مواجه هستیم و عرضه لباس های نامتعارف و توجه نکردن مسئولان و متولیان امرز به مقوله عفاف و حجاب باعث تشدید این وضعیت می شود.

 

رییس ستاد امربه ‌معروف و نهی ‌ازمنکر بندر آستارا با بیان اینکه در راستای نهادینه‌ سازی فرهنگ حجاب شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب شده است، ادامه داد: در بیشتر وصیت‌ نامه‌های شهدا به مقوله حجاب و عفاف و رعایت آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا  با تاکید بر اینکه حجاب باید در خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها جدی گرفته شود، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه بی حجابی و ترویج بی بند و باری است.

 

وی در ادامه از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سپاه ناحیه و نیروی انتظامی خواست ضمن‌ برخورد با مظاهر بی ‌حجابی بر فرایند عرضه و تولید پوشاک نظارت جدی داشته باشند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه علی رغم توطئه های دشمنان مشارکت خوبی را در انتخابات شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و مجلس یک فرهنگ بسیار بد تقویت شده و آن خرید و فروش رای است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه خرید و فروش رای را به وفور در آستارا شاهد بودیم و کسی نمی تواند آن را انکار کند، افزود: برخوردهایی در این رابطه صورت گرفت اما انتظار در برخورد با این پدیده شوم آبرو بر بیشتر بود و خرید و فروش رای شرعا و اخلاقا حرام است.

 

وی از تایید و رد صلاحیت های فله ای انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که قانون انتخابات شوراها اصلاح نشود و تایید و ردی ها در اختیار جاهای دیگر نباشد وضعیت اینگونه خواهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با اشاره به اینکه در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات به مراجع قانونی دهن کجی شد، ادامه داد: گردانندگان اصلی قضیه را می دانید که چه کسانی هستند.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: چرا اجازه می دهید افراد غیرمسئول برای شهرستان تصمیم گیری و در امور دخالت کنند اگر می گوید چنین نیست دروغ می گویید.

 

وی با بیان اینکه انتخابات شورا و مجلس در ادوار مختلف حال و هوای خوبی ندارد و مریض است، ادامه داد: انتخابات شورا و مجلس نیاز به جراحی عمیق دارد تا این اتفاقاتی که در انتخابات شاهد بودیم اتفاق نیافتد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا اضافه کرد: به دنبال رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد تغییر وضعیت کرونا در بندر آستارا شدیم و مجالس ترحیم در آرامستان های شهرستان هم باید با جمعیت محدود و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

 

امام جمعه بندر آستارا به مشکل کم آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زیرساخت های مربوط همچون سد لاستیکی در شهرستان باید فراهم شود و فرهنگ مصرف بهینه هم باید بیش از پیش ترویج یابد.

 

 

 

کد خبر 1072739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha