حفظ و اشاعه آزادی‌های مشروع مردم را امیدوارتر می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ و اشاعه آزادی های مشروع توسط دستگاه قضایی به جامعه، مردم را امیدوارتر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در جلسه معارفه ریاست جدید دادگاه بخش جوادآباد ورامین که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: عامه مردم  نیازمند سه رکن اصلی امنیت، عدالت و رفاه هستند، امنیت اصلی ترین نیاز بشر می باشد و رشد و توسعه محل زندگی هر انسانی به این عنصر مهم بستگی دارد و در این راه مردم قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه خود می دانند و از وظایف مهم دستگاه قضایی در کلام رهبری معظم ایجاد عدالت گستری در سایه امنیت می باشد.


وی افزود: صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال  در قانون اساسی تذکر داده شده است، و دستگاه قضایی می تواند نسبت به پایبندی  حقوق شهروندی به تمام دستگاه های خدمت رسان آگاهی و تذکر دهد بخشی از مردم در جامعه  به حقوق قانونی خود آگاهی ندارند، در بیت المال مردم شریک و سهیم هستند و دستگاه قضایی نسبت به تضییع آن که حق اصلی مردم است  به نقض کنندگان اعلام جرم کند و این  گونه قوه قضائیه را مردم دوست دارند.


نوش آبادی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: می توان با راهکارهای مستقیم و غیر مستقیم از وقوع جرم پیشگیری کرد و ضمن اینکه برخورد با مجرم و مفسد در جامعه با دستگاه قضا هست در این زمینه با آگاهی سازی و اخطار به مجرمان بزهکاری را کم و جامعه را ایمن ساخت.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ویژه خواران در هر سمت و مقامی باید توسط برخورد شود مردم ما در سال های اخیر از برخوردهای سخت گیرانه با این افراد خشنود شده اند و انشاالله با پیگیری ریاست جدید قوه قضائیه این مسیر استمرار یابد.


نماینده دیار 15خرداد وجود قضات خوش نام و قاطع را مایه مباهات دستگاه قضایی دانست و بیان کرد: حفظ شأن و جایگاه قضات همواره باید مورد تاکید باشد و قضات شجاع و قاطع معرفی و مورد تشویق قرار بگیرند و خوشبختانه در دشت ورامین با بکارگیری بهترین قضات، شاهد برخورد جدی با مجرمین و ناقضان حقوق بیت المال هستیم.


وی در پایان گفت: آزادی های مشروعی که در قانون اساسی  و حقوق شهروندی و شئونات مردم که در آن  لحاظ شده است باید مورد توجه و احترام باشد و رعایت چنین موارد توسط دستگاه های امنیتی و قضایی ما مردم را امیدوارتر می نماید.

کد خبر 1072752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha