مسافران با انجام تست کرونا در اماکن اقامتی پذیرش شوند

میر غضنفری گفت: در صورت تغییر رنگ شهرستان از زرد به نارنجی طی روزهای آتی در اماکن اقامتی مسافران و مهمانان با انجام تست کرونا پذیرش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «سیداسماعیل میرغضنفری» امروز( یکشنبه،۱۳ تیر) در جلسه ستاد کرونا شهرستان با اشاره به اینکه علی رغم پذیرش بیماران کرونایی از شهرهای مجاور وضعیت شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان با تفاوت معناداری بهتر است افزود: بخشی از این شرایط به لحاظ فرهنگ بالای مردم، همراهی اصناف با مصوبات ستاد کرونا و زحمات شبانه‌روزی کار درمان میسر شده است.


فرماندار انزلی اظهارداشت: شهرداری باید از نصب چادر در اماکن عمومی جلوگیری کند و این ممنوعیت را با نصب بنر و اقدامات بازدارنده اعمال کند.


وی با اشاره به اینکه مدیریت عمومی مقابله با کرونا با مردم است افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تهیه و ساخت کلیپ،  اقدامات فرهنگی نظیر  مصاحبه با افراد شاخص و در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع رسانی کند و رسانه ها و فضاهای مجازی نیز به ستاد کرونا شهرستان کمک کنند.


میرغضنفری با بیان اینکه اگر رنگ بندی تغییر کند محدودیت‌هایی برای حضور کارکنان بر اساس پروتکل های ابلاغی خواهد بود ‌ادامه داد: در  بازرسی از ادارات و مراکزی که در رعایت پروتکل ها چارچوب ها را پذیرا نیستند مسئولان احضار و  برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

 

فرماندار انزلی گفت: اگر وضعیت قرمز شود بخشی از بازار به جز اصناف گروه یک تعطیل خواهند شد. هرچند فعالین این صنف شاکی می‌شوند ولی حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است.


میر غضنفری به طرح های سالم سازی دریا نیز اشاره و تصریح کرد: فعالیت این طرح ها بر اساس ابلاغیه در حال انجام است و در صورت تغییر وضعیت شهرستان محدودیت ها اعمال خواهد شد.


وی در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در فروشگاههای زنجیره ای گفت: در صورت عدم رعایت، باید تذکرات لازم داده شود و در صورت عدم توجه به این تذکرات نسبت به تعطیلی این واحدها اقدام می شود


فرماندار انزلی خاطرنشان کرد: تمامی هتل‌ها، سالن ها و رستوران ها نیز بر اساس این رنگ بندی ها فعالیت می‌کنند ولی قهوه خانه ها که یکی از مکان های مهم در عدم رعایت پروتکل ها و تجمعات است از امروز با بازرسی ویژه رصد می شوند و با واحدهای متخلف برخورد لازم انجام می شود.

 

*میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان انزلی افزایش یافته است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز گفت: در چند هفته اخیر بویژه در سه روز اخیر میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان انزلی بیشتر شده است. در مرکز سرپایی کووید ۱۹ نیز در هفته گذشته ۵۱ مورد مراجعه داشتیم و از ۱۷۶ نفر از اطرافیان این بیماران نیز تست به عمل آمد. 


بابک صیاد با اشاره به افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر گفت: با این روند افزایشی قطعاً از وضعیت زرد خارج خواهیم شد . 


وی خواستار تشدید بازرسی ها از اصناف شد و گفت: طبق آمار میدانی استفاده از ماسک به ویژه در اماکن تفریحی بسیار کاهش پیدا کرده است با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا در جوامع خانوادگی تعداد مبتلایان بسیار زیاد شده است.


صیاد در خصوص انجام واکسیناسیون که با کمک اعضای شورای تامین در حال اجراست نیز گفت: در دو پایگاه شهید دوربین در خیابان پاسداران و پایگاه شهید میری در ساحل قو واکسیناسیون انجام می شود که با مشکلاتی از قبیل تامین وسایل سرمایشی روبروست. 


وی از تلاش های نماینده و فرماندار انزلی برای تامین یک میلیارد تومان بودجه در رایزنی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این منظور تقدیر کرد و گفت: یکدستگاه کولر از طریق یکی از خیرین تامین شده ولی این مقدار کافی نیست. 

 

* انزلی کمترین میزان فوتی کرونایی در گیلان را دارد
رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز با اشاره به اینکه در خردادماه جاری ۷/۶ درصد از بیماران کرونایی شهرستان فوت کردند، گفت: این شهرستان کمترین تعداد فوتی ها را در بین شهرستانهای استان گیلان داشته است و از لحاظ دارو و تجهیزات مشکل خاصی ندارد.


مرتضی فلاح افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مسافرپذیرهای انزلی دولتی هستند می توان با راه اندازی سیستم خود اظهاری و تب سنجی تا حد قابل توجهی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

 

*فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند
در ادامه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها در سطح شهرستان بندرلنزلی از سوی اصناف مشاهده می‌شود اظهار کرد: در بازدیدهای مشترک که به اتفاق بازرسان اصناف شبکه بهداشت، فرمانداری و صمت صورت گرفته تذکرات لازم به صورت مکتوب به واحدهای متخلف ارائه شده است. 


محمدرضا روحانی منش اضافه کرد: فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند و این فروشگاه‌ها با بیشترین تعداد ارباب رجوع در رعایت پروتکل ها از جمله ضدعفونی کردن سبد ها و چرخ‌های خرید ارائه دستکش یکبار مصرف و دستگاه ضد عفونی عملکرد قابل قبولی از خود نشان ندادند. 


وی خاطر نشان ساخت: ما در این فروشگاه ها شاهد ازدحام جمعیت هستیم در حالیکه حتی یک هواکش ساده هم ندارند. 


روحانی منش با اعتراض به برخورد با اصناف خرد و عدم برخورد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: اگر قرار بر پلمپ اصناف باشد باید با واحدهای متخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز برخورد شود.

کد خبر 1072786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha