سامانه پنل موسسات خیریه به صورت پایلوت کشوری در زنجان اجرا می شود

صفری از اجرای سامانه پنل موسسات خیریه به صورت پایلوت کشوری در استان زنجان خبر داد و گفت: این سامانه رصد ارائه خدمات و عدالت توزیعی به نیازمندان را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان درآیین افتتاح  و بهره برداری از مرکز نیکوکاری تخصصی مهر آفرین سرپناه شهرستان ابهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق امام با قدردانی از حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات 28 خرداد گفت: اگر هر جامعه ای مسلح به فرهنگ خیر واحسان شود آن جامعه آسیب نخواهد دید.

 

هدایت صفری با اشاره به اینکه فقر در ایجاد ناهنجاری های اجتماعی می تواند نقش اساسی داشته باشد، گفت: هرکسی در ارتقاء سرمایه های اجتماعی و کاهشی شدن آسیب های اجتماعی تلاش کند کار ارزشمند و مقدسی انجام داده است .

 

وی به ضرورت گسترش ایجاد مراکز تخصصی نیکوکاری در سطح استان اشاره کرد و گفت: مرکز تخصصی مهر آفرین سرپناه شهرستان ابهر با همت و استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران و هم افزایی با کمیته امداد با هدف تامین مسکن و رفع مشکل خانواده های تحت حمایت می تواند گام های موثر وبلندی را بردارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان از فعالیت 137 مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) درجهت  کاهش محرومیت ومبارزه با فقر و توانمندسازی خانواده های عزیز تحت حمایت خبر داد و گفت: این مراکز با هدف اجتماع محور کردن فقر وبه صورت مردم پایه وبه دست خود مردم اداره می شوند .

 

وی با اشاره به اینکه سامانه پنل موسسات خیریه به صورت پایلوت کشوری در استان زنجان به اجرا درآمده است، گفت: این سامانه رصد ارائه خدمات وعدالت توزیعی به نیازمندان را برعهده داشته و با ثبت و ضبط دقیق فعالیت های انجام گرفته در مراکز از موازی کاری جلوگیری وبه گسترش عدالت در توزیع خدمات کمک می کند.

 

صفری گفت : در سه ماهه اول سال جاری قریب به 23 میلیارد تومان کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری ودر بین خانواده های تحت حمایت توزیع شده است .

 

وی با اشاره به اینکه 19 مرکز نیکوکاری در شهرستان ابهر در راستای محرومیت زدایی وهمسو با این نهاد خدمت رسانی می نمایند، افزود: در سه ماهه نخست سالجاری مبلغ سه میلیارد و 350 میلیون تومان و به همت خیرین شهرستان ابهر از طریق مراکز نیکوکاری شهرستان ابهر جمع آوری وبا رعایت کرامت وعزت نفس بین مددجویان وسایر اقشار نیازمند توزیع شده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی وایجاد درآمد با ثبات برای خانواده های تحت حمایت است افزود : با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی شاهد توانمندی خانواده های تحت حمایت از طریق این مراکز خواهیم بود.

 

امام جمعه شهرستان ابهر نیز با قدردانی از فعالیت های کمیته امداد به اهمیت پرداخت صدقات اشاره کرد وگفت: امام سجاد (ع ) پس از پرداخت صدقه دست خود را می بوسید ومی فرمود: هر دستی ارزش بوسیدن ندارد اما دستی که در راه خداوند صدقه دهد ارزش بوسیدن دارد .

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی همچنین از برنامه‌ریزی ستاد غدیر شهرستان ابهر برای تکریم از سادات در عید سعید غدیر خم خبر داد و افزود : برنامه‌ریزی‌شده است برای عید سعید غدیر خم پخت رایگان نان، برگزاری شب‌شعر و برگزاری محافل قرآنی از سادات شهرستان به‌ویژه سادات تحت حمایت امداد با همکاری این نهاد در مراسمی تکریم و تجلیل شود.

کد خبر 1072824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha