حمایت‌های حداکثری عامل رونق صنعت در سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع دخالت‌های حداقلی و حمایت‌های حداکثری از کلید واژه‌هایی است که حوزه صنعت، معدن و تجارت و فعالان حوزه اقتصادی استان احساس و با توجه به آن نتیجه مطلوب در حوزه صنعت و اقتصاد را فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «احمدعلی موهبتی»  به مناسبت گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن در نشست مشترک با فعالان حوزه صنعت و معدن  سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با وجود همه گرفتاری‌هایی که این سال‌ها وجود داشت و با توجه به جنگ تحمیلی تحریمی، ظالمانه اقتصادی و بیماری کووید ۱۹ اقدامات بی‌نظیری در حوزه صنعت و معدن انجام و این وضعیت جدید قابل مقایسه با گذشته نیست. 

 

وی افزود: مزیتی که در این ایام می‌توان از آن نام برد علاوه‌بر مطالعاتی که جهش پیدا کرده و اثرگذار و متفاوت بوده  رفع موانعی است که در حوزه صنعت و معدن و تجارت انجام شده به طور مثال به موضوع پیله‌وران یا مجموعه توجه به معادن مهم استان مثل طلا و مس باید اشاره کرد. 

 

استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: بیش‌از اینکه اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن و تجارت مهم باشد همدلی، هم‌افزایی و از خودگذشتگی‌ها در این مجموعه مهم بوده که باعث اثرگذاری شده است. 

 

وی با بیان اینکه یکی از کلید واژه‌های مهم دیگر در بحث صنعت، معدن و  تجارت که دارای اهمیت است موضوع پیگیری مستمر و بلاتأخیری بود که در همه زمینه‌ها وجود و این مهم اثرگذاری داشت ادامه داد: همه اقدامات که در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام شد بر مبنای نقشه راهی بود که عنوانش سند آمایش سیستان و بلوچستان است.

 

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان وبلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه پارسال با تمام مشکلات اقتصادی که کشور و استان با آن درگیر بود اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد گفت: طی سال گذشته با حمایت های استانداری ، سازمان صمت استان در بین سازمان های صمت کشور بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد حائز کسب رتبه ششم گردید .

 

شهرکی ادامه داد : شروع سال قبل با موضوع فعالیت‌های معدنی بود که با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ هزار متر حفاری در یکی از محدوده‌های مس انجام شد و تا امروز ۷۵ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.

 

وی  با بیان اینکه ۲ معدن طلا نیز با ذخیره حدود ۲۸ تن، ۲۴ تن در یک معدن و چهار تن در معدن دیگر کشف شد و سیستان وبلوچستان جزو چهار استان برتر در حوزه طلای کشور شده است افزود: ذخیره جدیدی با مطالعه بخش خصوصی انجام و  هفت تن طلا در حوزه میرجاوه شناسایی و این ظرفیت در حال افزایش است.

 

شهرکی با بیان اینکه ۱۹معدن تعطیل شده در حوزه سیستان و بلوچستان که از سنوات قبل وجود داشت در طرح احیای معادن فعال شد گفت: در حوزه صنعت یکی از سیاست‌های ما در استان این است که تمرکز بر روی صنایعی باشد که وابسته به ذخایر معدنی هستند.

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان وبلوچستان اظهارداشت: افزون‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در فازهای روستایی، رونق تولید و جهش تولید در استان داده شده است.

 

گفتنی است در پایان این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس و معاونین سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و روسا و مدیران عامل بخشهای هم خانواده صنعت و معدن استان تجلیل نمود.

کد خبر 1072861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha