«امیرکبیر در خون» به تصویر کشیده می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از تصویربرداری مستند «امیر کبیر در خون» در کاخ موزه گلستان و باغ فین کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت:  مستند «امیر کبیر در خون» بزودی در کاخ موزه گلستان و باغ فین کاشان تصویر برداری می شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: این مستند روایتی  از زندگانی امیرکبیر و با محوریت بیان ناگفته‌های تاریخی از عزل تا شهادت و دفن پیکر وی با توجه به اسناد موجود و راوی گرایی استاد خسرو معتضد و مهندس سیف الله امینیان آرانی است.

 

سرمدیان در ادامه گفت: در این مستندسکانس های متفاوت از رویدادهای تاریخی از جمله دسیسه‌های میرزا آقاخان نوری و مهد اولیا توسط بازیگران این مستند به روایت تصویر در می‌آید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اظهار داشت: تهیه کننده و کارگردان این مستند سجاد باغ شیخی و تمامی بازیگران و عوامل مستند مذکور از هنرمندان کاشانی هستند.

 

سرمدیان افزود: این مستند با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و موسسه ناجی هنر و همکاری اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری تصویر برداری خواهد شد.

 

میرزا محمدتقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، نخستین صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار طی ۲۸ مهر ۱۲۲۷ خورشیدی تا ۲۲ آبان ۱۲۳۰ خورشیدی بود.  امیرکبیر پس از این‌ که با دسیسه اطرافیان شاه از جایگاه خود برکنار و به کاشان تبعید شد، در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید. پیکر وی در شهر کربلا به خاک سپرده شده‌ است./

کد خبر 1072877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha