مسئولین در زمینه تامین واکسن باید زودتر تکالیف خود را اجرا کنند

حیدری گفت:مدیران مسئول در زمینه تامین به موقع واکسن باید زودتر از اینها تکالیف خود را اجرایی می کردند، ما به سهم خود همیشه از مردم خواسته ایم برای کنترل شرایط با وجود آنکه به کسب و کار ها و معیشت شان آسیب رسیده اما اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۱۴ تیر) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت روز قلم، گفت: قلم حافظ علوم و دانش ها، حلقه اتصال عالمان و جامعه و پل ارتباطی آینده با گذشته است، سوگند خداوند به قلم نشان از حرمت بخشیدن به نوشتن است، ریشه قلم اگر در تعهد و وفاداری به آرمان‌ها باشد بی شک میوه این درخت شیرین است، از این نگاه قطعاً ارزش هر قلم به پیام آن و عظمت نوشتن نیز به قدر محتوای آن خواهد بود.

 

 رئیس شورای شهر مشهد در خصوص شرایط کرونایی در جامعه گفت: متاسفانه کشور درگیر موج پنجم شده و تاکنون ۹۱ شهر را گرفتار کرده است، با توجه به رصد آمارهای روزانه از شهر مشهد باید گفت که هر آن امکان درگیری گسترده شهروندان با موج پنجم وجود دارد. از مردم صبور، قدردان و حق شناس شهر مشهد تقدیر و تشکر دارم و استدعا میکنم کما فی سابق در رعایت پروتکل ها موارد ایمنی و پیشگیری اهتمام لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد:به هر حال ما به عنوان شهروندان به تکلیف خود در قبال یکدیگر باید عمل کنیم اما مدیران مسئول در زمینه تامین به موقع واکسیناسیون باید زودتر از اینها تکالیف خود را اجرایی می کردند، ما به سهم خود همیشه از مردم خواسته ایم برای کنترل شرایط با وجود آنکه به کسب و کار ها و معیشت شان آسیب رسیده اما اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. در قبال این فداکاری مدیران دولتی نیز باید هرچه سریعتر وظایف خود را به انجام برسانند تا جامعه ایمن و عاری از مخاطرات بهداشتی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: در خصوص شرایط بحرانی که در مورد آب و برق نیز این روزها گرفتار آن هستیم هرچند این اتفاقات ناشی از شرایط اقلیمی جهانی است و نمونه های متعدد آن در گوشه و کنار دنیا دیده می شود اما متاسفانه در کشور ما و در گذشته سرمایه گذاری هایی که در حوزه تامین نیرو باید انجام می‌شد اتفاق نیفتاد و بنده در خاطر دارم متولیانی که در گذشته روی کار آمدند و در طی مجلس هفتم، طرح توقف افطای پلکانی نرخ خدمات حامل‌های انرژی را مصوب کردند و از افزایش منطقی قیمت ها ممانعت کردند.

 

حیدری افزود: سراشیبی صنعت آب و برق هم از همانجا آغاز شد چراکه به دلیل تثبیت قیمت حامل های انرژی، (خلاف آنچه در دولت اصلاحات مصوب شده بود تا هر سال قیمت حامل‌های انرژی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند) شرایط توسعه صنایع زیرساختی آب و برق مختل شد و از همان جا توسعه این صنایع حیاتی در روند نزولی قرار گرفته و دیگر سرمایه‌گذاری جدید متناسبی در آنها انجام نشد.

 

رئیس شورای شهر مشهد همچنین گفت: امروز صنعت برق کشور به دلیل فرسودگی و به روز نبودن با چنان مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. باید به گذشته بازگردیم و کسانی که با طرح های عوام فریبانه و پوپولیستی در مسیر توسعه کشور مانع ایجاد کردن را برای پاسخ احضار کنیم.

 

وی بیان کرد:امروز و در شرایط نابسامان اقتصادی فعلی قاعدتاً توسعه و زمینه اصلاح شرایط مهیا نیست و باز هم تنها راه حل در دسترس روی آوردن به مردم است لذا از مردم بسیار صبور تقاضا داریم در اصلاح مصرف و رعایت الگوی مصرف تلاش بیشتری داشته باشند.

 

حیدری ادامه داد؛ به تازگی مدیران ارشد آب و برق استان در مکاتبه با شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به شرایط بحرانی یک ماه آینده ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شدند تا شورا ضمن گفتگو با مردم و جلب همراهی ایشان برای صرفه جویی بیشتر از شهرداری نیز بخواهد فضاهای اکران عمومی را برای اطلاع‌رسانی در این زمینه فراهم کند.

کد خبر 1072959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha