لزوم مدیریت مصرف برق مشترکان فارس در بحران کرونا

نصیری گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و لزوم استمرار خدمات‌ رسانی بی وقفه به مراکز درمانی و تامین برق لازم است مشترکان فارس با اجرای راهکار‌های درست در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (دوشنبه 14 تیر) با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی در تابستان امسال در در نشست شورای هماهنگی و انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق فارس و بوشهر گفت: امسال شاهد ورود گرمای زودرس نسبت به سال گذشته در استان هستیم که به دلیل کاهش نزولات آسمانی است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر افزود: کاهش شدید ذخایر آبی پشت سدهای برق آبی موجب شده است تا مصرف آب و برق در تابستان سال جاری از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت مصرف به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه درست و بهینه مصرف کردن است و با توجه به شیوع گسترده کرونا و لزوم استمرار خدمات‌ رسانی بی وقفه به مراکز درمانی و تامین برق لازم است مشترکان فارس با اجرای راهکار‌های درست در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

نصیری تاکید کرد: تمامی مشترکان کشاورزی، صنعتی، اداری، خانگی، تجاری برق سال باید در مدیریت مصرف خود را مسئول بدانند و   تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از دوركند كولرهاي آبي، استفاده از نور طبيعي روز و خاموش كردن لامپ‌ های اضافی و عدم استفاده از وسايل پرمصرف برقی مانند اتو، جاروبرقی، لباسشويی، ظرفشويی و... در ساعات اوج بار 12 تا 18 از راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق است.

وی ادامه داد: با محوریت استانداری و هماهنگی بین ارگان‌ ها و نهادها  برنامه مدیریت مصرف به خوبی در فارس اجرا شود و دستگاه قضایی و دادستانی نیز با دستگاه‌های متخلف برخورد جدی داشته باشند.

نصیری  با تشریح برنامه ها برای عبور از تابستان ۱۴۰۰ و مدیریت مصرف برق گفت: مدیریت اثر بخش مصرف در اولویت است و شرکت برق منطقه ای با همکاری شرکت های توزیع دراین زمینه کارگروه ویژه و نظام نامه نوین تدوین کرده است که در کشور منحصر به فرد است.

وی افزود: سامانه جامع پایش و مدیریت عملیات در منطقه راه اندازی شده  که به صورت لحظه ای، سهمیه ها و مدیریت مصرف را نشان می‌دهد.

کد خبر 1072985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha