لزوم تقدم پژوهش بر آموزش/ آموزش‌ها پژوهش محور باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: علم بهترین نعمت خدا است، آغاز خلقت ما درآمیخته با علم است، درس‌ها و آزموش‌ها هم باید پژوهش‌محور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۱۴تیر) در مراسم افتتاح پژوهش‌سرای حوزه امام علی (ع) همزمان با روز قلم ضمن گرامیداشت این روز بیان کرد: علم بهترین نعمت خدا است، هم آغاز خلقت ما درآمیخته با علم است و هم بعثت پیامبر بزرگوار ما همواره با علم، دانش و قلم است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران  افزود: خداوند بشر را در مکانی به‌نام زمین اسکان داده است که برخلاف دیگر موجودات که همه چیزشان آماده است، فقط زمینه و استعداد وجود دارد و این انسان است که باید با شناخت مایحتاج خود را تامین کند، پس شناخت، دانش، درک و شعور برای بشر یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: خداوند برای ماندگاری دانش‌ها ابرازی به‌نام قلم را تدارک دیده تا بشر بتواند دانش‌های خودش را به میراث بگذارد، دانش امروز ما محصول قرن‌ها تلاش بشریت است، پس علم و قلم نعمت بسیار بزرگی است.

 

وی گفت: باید با علومی که داریم چند کار انجام دهیم، در ابتدا نیاز به تولید داریم مرتب باید تولید علم صورت بگیرد، دوم غربالگری علوم در حوزه طبیعی و دینی است که باید صورت بگیرد که به‌معنای تحقیق است، درس‌ها و آزموش‌ها هم باید پژوهش‌محور باشد.

 

این مسئول عنوان کرد: آنچه می‌خوانیم باید نقد و بررسی شود و با توجه به مقتضیات زمان تقسیم‌بندی شود، در حوزه و دانشگاه هم مسائل فراوانی و هم محققین زیادی داریم پس بهتر است پژوهش‌ها را جهت‌دهی و مدیریت کنیم که مسئله مهمی است.

 

وی اذعان کرد:‌ برای ایجاد تحول؛ بررسی و تمرکز مسائل امروز استان مازندران در حوزه‌های گوناگون با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، حرکت حول محور مسئله‌یابی، اولویت‌بندی مسائل، حل درست مسائل و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست مدیران در حوزه‌های مختلف براساس این مسائل لازم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، ادامه داد: در این گام پژوهش و توفیق علم مدنظر است، گرچه دیر آغاز شده و پژوهش باید پیش از آموزش انجام شود.

کد خبر 1072989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha