ترویج فرهنگ شهروند مسئولیت پذیر به منظور بهبود روحیه همکاری در مدیریت محلی است

بازوند گفت:اکنون که به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي زمینه نقش آفرینی مردم با انتخاب شوراهاي شهر و روستا و انتخاب شهرداران و دهياران فراهم شده و به نوعي تجلي اراده مردم در اداره امور شهر و روستا و مدیریت محلی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، هوشنگ بازوند  گفت: با ازخودگذشتگی، ایثار و تلاش جهادی مدیران محلی و کارکنان خدوم، متعهد و دلسوز شهرداری ها و دهیاری ها،  نقش آفرینی خالصانه و صادقانه این عزیزان و مشارکت و همراهی مردم مسیر توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستا علی رغم همه تنگناهای اقتصادی تداوم دارد.

 

استاندار کرمانشاه افزود: انتظار داریم در سالي كه با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " مزين شده، مدیران محلی و منتخبین مردم با همگرايي، همراهي، كارجهادي و روحیه اخلاص و مردمداری در مسير توسعه اقتصادی، عمران و آباداني مناطق شهري و روستایی گام هاي موثرتری بردارند و مناطق کم برخوردار را در اولویت قرار دهند، بی شک از شهرداري ها و دهياري ها برای خدمتگزاری به مردم حمايت و پشتيباني خواهيم كرد.

 

وی خاطر نشان کرد: بهبود فرآيندهاي مديريتی اداره امور شهر و روستا براي ارتقای كيفيت زندگی مردم با لحاظ داشت اصول شفافیت و پاسخگویی می تواند ضمن تقویت اعتماد مردم و سرمایه های اجتماعی موجب مشاركت بیشتر در اداره امور شهری و روستایی شود و به همین دلیل بر این مهم تأکید داریم که انسجام و وحدت با تقويت نهادهای مدنی می تواند موفقيت برنامه های توسعه محور را تضمین نماید.

 

بازوند تصریح کرد: شهرداري ها و دهياري ها با توجه به گستردگي حيطه فعاليت براي نقش آفريني در ابعاد مختلف اجتماعي و اقتصادي و انجام وظايف شامل برنامه ريزي و مديريت شهري و روستايي، صيانت از حقوق شهروندي، هويت، كالبد و ميراث شهر و روستا، حركت در مسير توسعه پايدار، تسهيل و انجام امور و به ويژه مديريت بحران و مدیریت حمل و نقل باید در حوزه ترویج فرهنگ عمومی شهروند مسوولیت پذیر بیش از گذشته اقدام، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی داشته باشند، زیرا بهبود مدیریت شهری و روستایی مستلزم مشارکت مردم است. 

 

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: اکنون که به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي زمینه نقش آفرینی مردم با انتخاب شوراهاي شهر و روستا و انتخاب شهرداران و دهياران فراهم شده و به نوعي تجلي اراده مردم در اداره امور شهر و روستا و مدیریت محلی است، باید با همگرایی بیشتر، کار جهادی و البته تلاش مستمر برای خدمتگزاری به این مردم شریف گام برداریم تا پیشقدم و پیشگام شدن داوطلبان برای خدمتگزاری و حضور پرشور مردم در انتخابات ارج نهاده شود.

 

وی گفت: اميد داريم با فعاليت و كوشش خالصانه و مجاهدانه و تقویت روحيه خلاقانه و نوآورانه فعالان اين عرصه شاهد توسعه كار و اشتغال روستايي، افزايش منابع پايدار، شناسايي و معرفي ظرفيت ها و پتانسيل هاي جوامع روستايي و شهري، استفاده از ظرفيت گردشگري، دستيابي به مديريت شهري بهبوديافته و اداره، هدایت، کنترل و توسعه همه جانبه و پایدار شهر و روستا براي ارتقاء سطح كيفيت زندگي مردم باشيم.

 

بازوند افزود:  بر اين اساس بر خود لازم مي دانم ضمن تبريك 14تير ماه « روز شهرداري و دهياري» از تلاش هاي بيدريغ همه فعالان اين عرصه در شهرداري ها، دهياري ها، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و همه دست اندركاران نيكوسرشت و پاك نهاد در اداره امور شهر و روستا و به ویژه در بحرانهای زلزله، سیل و کرونا صمیمانه تقدير و تشكر نمايم. از ايزد منان آرزوي توفيق روز افزون همه خدمتگزاران نظام مقدس اسلامي را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به منظور تحقق برنامه هاي توسعه محور براي عمران آباداني مناطق كمتر توسعه يافته خواستارم.

 

کد خبر 1072991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha