نماز، ریسمان اتصالی است که همه هستی و موجودیت آدمی را به ملکوت پیوند داده است

نماز، ریسمان اتصالی است که همه هستی و موجودیت آدمی را به ملکوت پیوند داده و دردین اسلام به عنوان برترین عبادت شناخته شده و از آن به عنوان کلید بهشت یاد می شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، یکی از مهم‌ترین احکام عملی اسلام که بعد از اصول دین، از بارزترین نشانه‌های متّقی به شمار می‌رود، نماز است. قرآن کریم می‌فرماید: «الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ» (پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب ایمان دارند و نماز را برپا مى کنند و از آنچه به آنها روزى داده ایم، انفاق می نمایند.

 

نماز  تمام ادیان الهى به عنوان برترین آیین عبادى و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است. همان طور که ورزش کردن باعث شادابی و سلامتی انسان و از بین رفتن بسیاری از امراض در بدن ما می شود، نماز هم «ورزش روح» محسوب می شود و بی توجهی به این فریضه مهم دینی باعث از بین رفتن فواید نماز که همان قرب به پروردگار و توجه به او در زندگی مان است، می شود.

 

نماز به نوعی یاد خداوند را در دل ما زنده می کند. یاد خدا بر هر چیزی برتر و بهتر است و زمانی

که ما قبل از هر چیزی بخواهیم که یاد خداوند را در دل خود زنده کنیم و با او سخن بگوییم، قطعا از طرف مقابل، خداوند هم برای ما به همین شکل جبران خواهد کرد.

 

*خانواده‌ها همگی در قبال فریضه "نماز" مسئولیت دارند

 

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  یکی از مهم‌ترین موضوعات روانی در شهر، خصوصا در ایام فراگیری و شیوع بیماری کرونا نماز است. همانطور که خداوند در آیه ۴۱ سوره‌ی حج می‌فرماید، در واقع حاکم و مسئول از بالاترین رده تا پایین ترینِ آن و خانواده‌ها همگی در قبال فریضه "نماز" مسئولیت دارندو طبق آیات قرآن اهمیت نماز به اندازه‌ای است که بیش از ۱٠٠ آیه از قرآن مربوط به آن، ۹٠٠ کلمه مرتبط، درباره نیایش، رکوع، سجود و عبادات وجود دارد و ۱۷ بار به نماز امر شده است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کرمانشاه افزود: خداوند به پیامبر فرموده، تلاش انبیا و اولیا و اکثر عبادات برای نماز است. به علاوه یک سوم نهاد‌های شیعه درباره این فریضه مهم صحبت کرده اند و در همین راستا امام علی می‌فرمایند: تمام اعمالمان تابع نماز بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر ما برای نماز ارزش قائل شویم و در زمان مناسب آن را به جا بیاوریم، قطعا بازخورد مثبتش را در زندگی خواهیم گرفت. یکی از فضیلت های نماز خواندن در اول وقت می تواند این باشد که غم و اندوه هایتان کم کم از بین خواهند رفت. 

 

حجت الاسلام مولوی در خصوص اجرای فعالیت‌های مختلف ستاد اقامه نماز، گفت: بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های ستاد به صورت چهره به چهره و در فضای حقیقی انجام نمی‌شود و بیشتر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی در قالب مسابقات زیادی مثل مسابقات پیامکی، خاطره گویی در اربعین، نماز جمعه، نماز مقاومت، مسابقات کتابخوانی از کتاب‌های مختلف، تفسیر قران در ماه مبارک رمضان و همچنین مسابقات آموزش عملی نماز انجام می‌شود.

 

*اگر جوانان و نوجوانان به نماز گرایش یابند آسیب های اجتماعی کمرنگ می شود


در ادامه حجت‌الاسلام شعیب محمدپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: برای جذب جوانان در راستای خواندن نماز و ترویج فرهنگ نماز  استفاده از ایده های نو و خلاقانه موثر است.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه افزود:بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه ناشی از کم توجهی مسئولان به فریضه بسیار مهم نماز است، و اگر جوانان و نوجوانان به سمت و سوی نماز گرایش یابند آسیبهای اجتماعی موجود نظیر بی کاری،اعتیاد و... که زنگ خطر اصلی برای جوانان و سرمایه های انقلاب محسوب می شوند بتدریج کمرنگ می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با همه توان در صدد جنگ نرم با اسلام برخاسته تا از طریق تلگرام، اینستاگرم و به‌ویژه ماهواره نسبت به ترویج آسیبهای اجتماعی در خانواده ها اقدام کند که این مهم به یکی از دغدغه های اصلی دلسوزان نظام و صاحبنظران دینی تبدیل شده است.

 

حجت‌الاسلام محمدپور بااشاره به اینکه  یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی اشاعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه است گفت: دراین راستا به همت روحانیون شبکه تبلیغی در مساجد شهر و روستا و نیز محلات، نماز جماعت با حضور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان اقامه می‌شود.

 

 اگر انسانی همواره یاد خدا را بر هر چیزی ترجیح دهد و آن را اول وقت بیندازد و نگذارد که امور دنیوی او را به خود مشغول کنند، دیگر دلیلی ندارد که در زندگی او غم و اندوهی وجود داشته باشد.نماز غذای روح است و همان طور که بهترین غذا آن است که جذب بدن شود.نماز توشه آخرت است و امام على علیه السلام :هیچ عملى نزد خداوند، محبوب تر از نماز نیست پس هیچ کار دنیایى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد.

کد خبر 1073023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha