عباس مقتدایی: آمریکا یکی از بزرگ ترین آسیب زنندگان به حقوق بشر است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در وبینار «نقض منظومه قانونی حقوق بشر از سوی آمریکا» تاکید کرد که آمریکا خود را طلبکار بشریت می داند در حالی که بزرگ ترین بدهکار بشریت است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در وبینار «نقض منظومه قانونی حقوق بشر از سوی آمریکا» یاد و خاطره شهدای سوریه و لبنان را گرامی داشت.

 

وی در مقاله خود درباره مسئولیت جهانی ملت ها و دولت ها برای دستیابی به حیات انسان های طیبه اشاره کرد و گفت: تلاش ما نجات نسل های آینده است که این کار با همکاری اندیشمندان در کشورهای مختلف صورت خواهد گرفت و به این ترتیب می توانیم گام موثری در برابر آیندگان که مسئول آنها هستیم، برداریم.

 

عباس مقتدایی در ادامه اظهار کرد: مهم ترین معاهدات حقوق بشری مبانی را مطرح می کند که رعایت آن می تواند حد بالاتری از حقوق بشر را برای کشورها ایجاد کند.

 

وی گفت: منشور ملل متحد 1945، اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948، میثاق بین المللی مدنی سیاسی حقوق اجتماعی سیاسی 1966، تصویب کنوانسیون علیه شکنجه و تما اشکال ظالمانه آن 1984 که به تصویب کشورها رسید و کنوانسیون حقوق کودک 1989 ، همه استانداردها، مبانی ای را ارائه می دهند که با بررسی مفاد آن می توانیم بفهیم که آمریکایی ها مفاد آن را نقض کرده اند.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در ادامه تاکید کرد: اگر امروز در یمن، غزه و سوریه شاهد آن هستیم که کودکان مورد اذیت  و آزار قرار می گیرند، به واسطه جنگ و نقش آمریکا در تخریب انسان ها است.

 

وی گفت: امروز که در این دوران توقع می رود بشریت به بالاترین حد رشد خود برسد، آمریکایی ها علیه زنان و کودکان خسارت مرتکب می شوند.

 

وی تاکید کرد: در بخش های مختلف و عرصه فرهنگ، اجتماع، علم و آموزش شاهد تخریب و تحقیر حقوق انسانها هستیم و نقش مسئولانه کشورهای جهان می تواند راه را از بیراهه تشخیص بدهد و ریل خارج شده قطار بشریت را برگرداند.

 

عباس مقتدایی همچنین گفت: باید استانداردهای مشترک و دستاوردهای همه ملل را مورد لحاظ قرار دهیم و در سطح ملی و بین المللی و در یک وفاق جمعی باید همه متعهد شویم که کسی نباید مورد شکنجه قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به این سوال که آیا آمریکایی ها مسبب شکنجه در محیط بین المللی نیستند، گفت: اردوگاه اجباری در گوانتانامو از موارد آن است.

 

وی گفت: آمریکا خود را طلبکار بشریت می داند و در حالی که بزرگ ترین بدهکار بشریت هستند.

 

وی با اشاره به خاک و خون کشیدن مادران و کودکان در افغانستان گفت: آمریکا یکی از بزرگ ترین آسیب زنندگان به حقوق بشر هستند.

 

عباس مقتدایی تاکید کرد: ما امروز همانگونه که در ادوار گذشته، اعلامیه حقوق بشر را پذیرفتیم والان به عنوان نماینده ایران پیشنهاد می کنیم ما اعلامیه رعایت اخلاق متعالیه انسان در عرصه بین المللی را پایه گذاری کنیم که در برگیرنده اخلاق مورد اتفاق ادیان است و بر نگاه بلندنظرانه رشد وپیشرفت جهان محور تمرکز کنیم.

 

وی گفت: پیشنهاد ما در این جلسه که با حضور اندیشمندان صورت گرفت، مسئولیت جهانی ملت ها و دولت ها را برای دستیابی به حیات طیبه بپذیریم و برای آن تلاش کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در پایان گفت: ما در ایران رویکردمان این است که به فکر مردم در جهان چه مسلمان و غیر مسلمان باشیم و همه ما کسانی هستیم که دلشان برای انسانیت و حقوق بشر، آزادی و برابری می تپد.

کد خبر 1073039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha