حوزه‌های علمیه در جمهوری اسلامی باید مرکز اتحاد و همدلی باشد

نماینده محترم ولی فقیه در کردستان گفت: حوزه‌های علمیه در جمهوری اسلامی باید مرکز اتحاد و همدلی باشد و حوزه علمیه خواهران تشیع سقز این ظرفیت را دارد تا با تعامل و همکاری مفید حوزه علمیه خواهران امام شافعی(رض) در سطح جامعه از لحاظ فرهنگی اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در جمع اعضای حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های انقلاب پیشرفت حوزه‌های علوم دینی خواهران به شکل سامان یافته و تشکیلاتی نسبت به گذشته است.

 


وی با اشاره به روایات دینی در باب آفات علم افزود: هر چیزی یک آفت دارد ولی علم آفاتی دارد، همه چیز باید دست به دست هم دهد تا یک طلبه درس بخواند، با تقوا و با معنویت شده و برای جامعه مفید واقع شود. 

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی در باب مقایسه تحصیل در مراکز علمی دانشگاهی و علوم دینی حوزه‌های علمیه بیان کرد: در دانشگاه شاید یک روند و سیر طبیعی طی شود اما در طلبگی انگیزه باعث پیشروی کارها می‌شود.

 

 

وی گفت: یک طلبه که وارد حوزه می‌شود باید علت و انگیزه خود از درس خواندن را بداند چرا که تحصیل می‌کند تا یک کارشناس و اندیشمند دینی شود. 

 

 

وی اعلام کرد: کارکرد یک طلبه و مبلغ دینی در حوادث و اتفاقات روز جامعه در مواجهه با بی بصیرتی‌ها و اتفاقات مشخص می‌شود و در میزان عملکردش به پاسخگویی مشکلات مردم جامعه و شبهات ذهنی آنها و نیز روشنگری و آگاه ساختن مردم باید بپردازد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سه شاخصه برای یک طلبه علوم دینی بیان کرد و گفت: اولین نشان و شاخصه یک طلبه علوم دینی عالم بودن است بنابراین علم باید عمق داشته باشد و طلبه به کسب مدرک سطحی نباید اکتفا کند و باید مدام در پی یادگیری علم باشد و به معلومات خود بیافزاید. 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی دومین شاخصه طلبگی را با تقوا بودن دانست و بیان کرد: طلبه نباید از کسب مدارج معنوی غفلت ورزد بلکه یک طلبه خود باید معلم اخلاق باشد.

 

 

وی اضافه کرد: سومین شاخصه طلبگی پایبند بودن به نظام و انقلاب است. 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: حوزه‌های علمیه در جمهوری اسلامی باید مرکز اتحاد و همدلی باشد و حوزه علمیه خواهران تشیع شهرستان سقز این ظرفیت را دارد تا با تعامل و همکاری خوب و مفید حوزه علمیه خواهران امام شافعی(رض) در سطح شهر و جامعه از لحاظ فرهنگی تاثیرگذار باشند.

 

 

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی خواهران با هدفگذاری در زمینه علم و اخلاق تلاش کنند تا مدارج عالی علم و تحصیل را طی کنند و خود را به عرصه تدریس در دانشگاه و حوزه‌های علمیه برسانند و تلاشگر عرصه فرهنگی باشند.

کد خبر 1073053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha