بحث محبت اهل بیت (ع) باید در جامعه معرفی شود

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه بحث محبت اهل بیت (ع) باید در جامعه معرفی شود سپس مردم باید نسبت به مقام اهل بیت (ع) معرفت پیدا کنند و مرحله بعد از آن طاعت است، گفت: اگر فرمانبرداری نسبت به مقام ولایت را آموزش ندهیم، زمینه برای ظهور روی نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 14 تیر) در شورای قرآن و عترت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: 2 مسئله وجود داشت که ابتدا کم و کیف پیشبرد شورای قرآن و عترت بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 400 مرکز آموزشی قرآن و عترت در پایگاه های بسیج استان فعال خواهد شد، تاکید کرد: شورای قرآن و عترت سعی به خوبی و دقیق گزارش کارها را جمع آوری کند، کاری که واقعا در حال انجام باید در گزارش آورده شود، چرا که اگر چیزی نباشد و گفته شود مسئولین فرهنگی استان و کشور فریب می خورند، ما نعوذ بالله نمی خواهیم در مورد قرآن و عترت به خودمان دروغ بگوییم و آنچه واقعیت است گزارش دهی شود تا در مرحله بعد روی این گزارش ها تصمیم گیری شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطالب که اگر گزارشی غیر واقعی باشد، فریب برنامه ریزان کشور امام زمان (عج) است و گناه آمار غیر واقعی را باید در آخرت به دوش بکشد متاسفانه در برخی حوزه های دیگر متاسفانه آمار غیر واقعی وجود دارد، اظهار کرد: آمار واقعی باعث برنامه ریزی صحیح می شود و می توانیم کارها را پیش ببریم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که 800 برنامه در ایام غدیر در فارس برگزار می شود، اضافه کرد: برای 110 هزار پرس غذای گرم برای روز عید غدیر توزیع می شود، من بر کار کیفی تاکید دارم و چه خوب است که کار با کیفیت کثیر هم بشود، کارهایی که انجام می دهیم زیاد است اما اگر بخواهیم پوشش تبلیغی را محاسبه کنیم باید توجه بیشتری انجام شود و باید برای اجرای کار کیفی و کمی تمرین کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی و بسیجی منوط به تشکیلات نباشد پس از آمدن تشکیلات کار ساماندهی بیشتری پیدا می کند، افزود: در هر کدام از 2 عرصه آموزش قرآن و عترت باید مراحل مختلفی را پیگیری کنیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه شیراز نیاز دارد در فضای اجتماعی شهر کارهایی برایش شکل گیرد اما توان این شهر را نباید فراموش کرد، شیراز در جهاتی قوی ترین شهر است، تاکید کرد: به موضوع شیراز و داشته های فرهنگی و مذهبی آن جفا شده است این شهر داشته های فرهنگی و مذهبی زیادی داشته و دارد،‌ شیراز دارالاولیا است و شیراز بخواهند یا نخواهند حرم اهل بیت (ع) است.

وی با یادآوری این مطلب که بحث محبت اهل بیت (ع) باید در جامعه معرفی شود سپس مردم باید نسبت به مقام اهل بیت (ع) معرفت پیدا کنند و مرحله بعد از آن طاعت است، افزود: اگر فرمانبرداری نسبت به مقام ولایت را آموزش ندهیم، زمینه برای ظهور روی نمی دهد باید جامعه آماده اطاعت از امام معصوم (ع)‌ باشد.

به گفته آیت الله دژکام، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم و کار قرآن و عترت، کار عشقی و دلی است و باید دنبال آن برویم.

کد خبر 1073067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha