نشست بزرگداشت «روز قلم» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست بزرگداشت «روز قلم» با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی قلم در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا خردمند» امروز دوشنبه (۱۴ تیر ماه) در این نشست که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه ای که ارزش قلم گرامی داشته شود، قطعا آن جامعه به سمت و سوی نور و روشنایی، آرامش حرکت  می کند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دین مبین اسلام ذکر شده که ارزش و قداست اهل قلم به اندازه ای بزرگ است که از خون شهید والاتر است .

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد : انجمن اهل قلم می توانند با قلم شان، فکرشان و هر قدمی که بر می دارند در حوزه فرهنگی به ارتقا فرهنگ در سطح استان کمک کنند تا بسیاری از ناهنجاری ها و بزه از بین برود.

 

خردمند یادآور شد: این اداره کل نظارت و داوری محتوایی بر کتب ندارد و نقش اداره کل، نقش راهنمایی و ارشادی است.


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، خاطرنشان کرد: برخی کتاب فروشی ها تا ۳۰ درصد به خریداران کتاب، تخفیف داده اند و اداره کل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از ناشران و اهل قلم استان کتاب خریداری کرد و همچنین بیش از ۳۰ هزار جلد به ادارات و اشخاص اهداء نموده ایم .

 

وی در ادامه یادآور شد: اهل قلم استان تا پنجم مردادماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره دو سالانه کتاب استان ارسال کنند.
 

 

گفتنی است در پایان این نشست، از زحمات اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح تقدیری تجلیل شد.

کد خبر 1073073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha