طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در جذب نسل جوان به کانون های فهما نقش بسزای دارد

شریفی گفت: پیوند بیشتر مدرسه، مسجد و خانواده و همچنین جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» است.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: مجموعه‌ های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با پیش بینی خوبی که در سال ۹۷ انجام گرفت و در نظر گرفتن تمهیدات مناسب، با طراحی سامانه سراسری فهما و بستر فضای مجازی بچه‌های مسجد، با همه مشکلاتی که در اثر همه گیری ویروس کرونا رخ داده بود توانستند حضور خوب و مؤثری داشته باشند و برنامه‌هایشان را عملیاتی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان در ایام تابستان، تصریح کرد: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورشی آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده و در حال اجرا است.

 

شریفی ادامه داد: از اهداف عمده این طرح پیوند بیشتر مدرسه، مسجد و خانواده و همچنین جذب حداکثری نوجوانان و جوانان می‌توان نام برد که نیازمند همکاری دو نهاد مدرسه و مسجد است، همچنین از دیگر اهداف این طرح می‌توان به شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و در نهایت ایجاد نشاط و افزایش سطح مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر محوریت امام جماعت و فعالان فرهنگی و تکیه بر بستر ظرفیت‌های محلات در برگزاری این طرح، اضافه کرد: مخاطب این طرح کانون‌های فرهنگی هنری از مجموعه ۴۳۹ کانون فرهنگی هنری استان هستند که در قسمت ساماندهی طرح تابستانی بچه‌ های مسجد می‌توانند برای اجرای این طرح برنامه ریزی انجام بدهند.

 

وی بابیان اینکه از سوی مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تمهیدات خوبی در فضای مجازی پیش‌بینی شده بود، افزود: با طراحی سامانه سراسری فهما با بستر فضای مجازی بچه‌های مسجد با وجود مشکلات در این سامانه حضور یافتند و برنامه‌های خود را در این بستر عملیاتی کردند.

 

وی با بیان اینکه همگرایی و هم راستایی به صورت شبکه‌ای گام موثری برای تأثیر گذاری بهتر طرح‌ های تربیتی و غنی‌سازی اوقات فراغت است، افزود: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در حال اجرا است.

 

کد خبر 1073176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha