قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده  است

حجت الاسلام خدایاری گفت: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام ناصر خدایاری»، در آیین تجلیل از اصحاب قلم در ارومیه اظهار کرد: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده است.

وی افزود: اگر اهالی قلم به رسالت خود درست عمل نکنند، میدان برای تفکرات منفی و دروغ پردازی ها باز و فرصت برای سودجویان در به استثمار کشیدن انسان ها فراهم می شود.

این مسئول با بیان این که قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد، اضافه کرد: هر حرکت فرهنگی و هر مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد و به گواه تاریخ در غیر این صورت آن حرکت هرگز موفقیت و ماندگاری نخواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،افزود: نقد و انتقاد سازنده یکی از مسوولیت های ذاتی اهالی قلم در هر جامعه است و می توانند با تک تک واژه ها وجدان جامعه را بیدار و با آگاهی بخشی، مسئولان را متوجه آسیب ها و مشکلات موجود کنند تا در مسیر پیشگیری و اصلاح، گام های موثرتری بردارند.

هادی طباطبایی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: انسان از آغاز خلقت تاکنون انقلاب و تحولات فراوانی پشت سر گذاشته که یکی از آغازین‌ترین موازین تسخیر جهان اختراع خط بود که توانست علم و فرهنگ را به آیندگان منتقل کند.

طباطبایی افزود: با رصد تاریخ به این واقعیت می‌رسیم که ما هنوز هم با نوشتن مشکل داریم به طوری که تعداد اهل قلم، انگشت‌شمار است، این ضعف موجب از بین رفتن بسیاری از علوم و مراجع در آینده می‌شود.

وی بیان کرد: نویسندگان متعهد می‌توانند با استخراج گنجینه‌های دفاع مقدس نقش ماندگاری ایفا کنند در حالیکه در این حوزه خلا وجود دارد و باید به جد مورد توجه قرار گیرد چرا که این موضوعات بعد از 50 سال غیرقابل نوشتن هستند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: فضای اینترنت اصالت و ماندگاری کتاب و آثار مکتوب را ندارد و بدون تردید از بین رفتنی هستند لذا نویسندگان به سمت کتابت و نوشتن برگردند حتی اگر نتوانند به مرحله چاپ برسانند تا مرجعی کامل باشند برای آیندگان.

در پایان این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از نویسندگان و ادبا با اعطای لوح تقدیر تجلیل بعمل آورد.

کد خبر 1073187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha