برگزیدگان طرح مهرواره همدل تجلیل می شوند

حجت الاسلام اژدری گفت: از ۲۲ شرکت کننده که به استان معرفی شده، سه نفر برگزیده به مرحله کشوری معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان؛ حجت الاسلام مصطفی اژدری با اشاره به اهداف طرح «مهرواره محله همدل» گفت: این طرح با رویکرد تقویت زنجیره تواصی و انسانی، همبستگی و مشارکت اجتماعی، تزریق روحیه و ایجاد گفتمان نشاط، امید، خودباوری، خود شناسی، وفاق، امید آفرینی، همدلی، هم فکری، همکاری و هم یاری اجتماعی در استان کرمان اجرایی شد.

 




مسئول مهرواره  محله همدل استان کرمان با بیان اینکه این طرح توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان با همکاری شبکه تبلیغ، اقشار تأثیر گذار فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اجرا شد؛ گفت: طرح؛ اقدام در راستای حل مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، مذهبی، اخلاقی، حقوقی، خانواده، زنان، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، فساد و انحراف عملکرد و نهایتاً آسیب‌های اجتماعی را در محله‌ها به دنبال داشت.

 




وی اضافه کرد: در این طرح دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، پژوهشگران، محققان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، اقشار تأثر گذار فرهنگی، فرهیختگان علمی و اساتید حوزه و دانشگاه، کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی، کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اصناف، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، کانون مساجد، سازمان‌های غیر دولتی و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و اجرایی استان دعوت شدند تا در راستای شناسایی، انتخاب، آسیب شناسی مشکلات و مسائل محل زندگی خود و ارائه راهکار در این پویش اجتماعی و فرهنگی، شرکت فعال داشته باشند.

 




مسئول طرح محله همدل با بیان این که از هرشهرستان یک نفر به عنوان برگزیده مهرواره همدل توسط هیئت داوران هر شهرستان به استان معرفی می شود، خاطرنشان کرد: هیئت داوران شهرستان ها از نمایندگان امام جمعه، سپاه و چند نفراز فعالین هر شهرستان تشکیل شده است.

 




وی با اشاره به اینکه از مجموعه 100امتیاز برای هر شرکت کننده 70 امتیاز را هیئت داوران و 30 امتیاز توسط رای مردمی داده می شود، اظهار کرد: بعد از تولید پوستر برای برگزیدگان هر شهرستان بواسطه تبلیغات، تعداد آرای مردمی هر فرد سبب کسب امتیاز خواهد شد.

 



وی هیئت داوران مرحله استانی را متشکل از نماینده امام جمعه، سپاه و کمیته امداد و چند نفر از فعالین فرهنگی دانست و تصریح کرد: از 22 شرکت کننده که به استان معرفی شده، سه نفر برگزیده به مرحله کشوری معرفی می شوند.

 




مسئول طرح محله همدل با توجه به اینکه دو هزار و ۵۶۰ مسئله در استان کرمان ثبت و حل شد، ادامه داد: در طرح محله همدل بسیاری از مشکلات توسط مردم و مساجد حل شد.

 




وی در پایان گفت: به بهترین‌های شهرستان ها هدیه و بهترین محله‌ای که در سطح ملی رتبه اول تا سوم را کسب کند، ۲۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می شود.

کد خبر 1073202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha