نخستین جشنواره معلمان مولف به کار خود پایان داد

در اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف از تمام معلمان توانمند دعوت شد که خاطرات، تجربیات و ایده‌های جدید خود در حوزه علم را به رشته کتابت بیاورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف در آموزش و پرورش با هدف شناسایی و تجلیل و تکریم و معلمان مولف در آموزش و پرورش بود با اعلام اسامی برگزیدگان شامگاه روز گذشته ۱۴ تیرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز یکی از تجربیات موثر این جشنواره بود.ما از برگزاری نخستین جشنواره معلمان مولف چند هدف را مد نظر داشتیم که شامل، تجلیل از معلمین مولف و ارتقاء صلاحیت‌ها و شایستگی‌های آنها و کمک به انتقال دانش به کل جامعه بود.

کاظمی تصریح کرد: در این جشنواره ها ۲۵۰۰ اثر در ٢۴ گروه شرکت کردند که چهار گروه زیر گروه ادبی و ۲۰ گروه علمی بود و ما از هر گروه سه رتبه برتر را انتخاب کردیم و یکی از پیامدهای این جشنواره نقش راهبری در فضای عمومی جامعه و مدرسه بود و تأثیرات زیادی در فضای عمومی جامعه جهت انتقال دانش و ثبت و ضبط تجربیات معلمان مولف داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در این جشنواره تجربیات معلمان مولف در اختیار سایر معلمان قرار گرفت و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز یکی از تجربیات موثر این جشنواره بود و در مجموع این برنامه انگیزه‌هایی برای سایر معلمان و دانش‌آموزان ایجاد کرد و تولید علم و دانش را در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ما در روز معلم سال گذشته این جشنواره را شروع کردیم و در آستانه روز قلم اختتامیه جشنواره را در حال برگزاری داریم و از تمامی همکارانی که در این فرآیند شرکت کردند، تقدیر بعمل آوردیم.

کاظمی عنوان کرد: از تمام معلمانی که توانمندی دارند دعوت می‌کنیم خاطرات، تجربیات و ایده‌های جدید خود در حوزه علم را به رشته کتابت بیاورند و آمادگی برای جشنواره ۱۴۰۱ داشته باشند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف در سخنانی اظهار کرد: از دیدگاه من نوشتن و کتابت یک قابلیت ممتاز است و این اعتقاد را دارم که تاریخ تمدن انسان‌ها دستاوردهای بزرگی را داشته است و تحولاتی که در حوزه تمدن اسلامی وجود داشته و با سرعت و شتاب هم در تاریخ در حال پیشرفت است و با عنایت به تمامی این تحولات فرهنگی هنوز هم کتابت و نوشتن می‌تواند دریچه‌های موثری را برای انسان‌ها بگشاید.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با معلمان مولف بازنشسته نیز تصریح کرد: از همه معلمان بازنشسته دعوت می‌کنم در پایان دوران فعالیت خود در آموزش و پرورش و با توجه به اینکه سالیان متمادی را با دانش‌آموزان خود سپری کردند، قلم به دست بگیرند و تجربیات خود را به صورت کتاب تألیف کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: کسی در جامعه ما با وسیله‌ای که کار می‌کند، در کار خود تبحر پیدا می‌کند و موضوع کار معلمین ما انسان است و انسان‌ها هم پیچیده‌ترین موجودات هستی می‌باشند و تمام لحظات و رفتارهای آنها قابل بررسی و مطالعه است و بسیار تمایل دارم که هر معلمی در پایان دوره خدمت کتابی تألیف کنند و در اختیار دیگران قرار دهد.

وی افزود: جامعه آموزش و پرورش ما شامل فرهنگیان و بازنشستگان است و به مدد هم می‌توانیم افق‌های روشن را در برابر این نسل قرار دهیم و فکر می‌کنم اگر تجربیات این جامعه را در معرض دید دیگران قرار بگیرد کار ارزشمندی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجموعه ما در آموزش و پرورش یک جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهد و با برخورداری از پانزده میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها ما باید مجالی را فراهم کنیم تا جامعه مخاطب خودمان را با آثار معلمان مولف آشنا شوند و بسیار هستند دانش‌آموزانی که معلم مولف دارند و در نتیجه شوق آنها به خواندن کتاب بیشتر خواهد شد و ما باید جامعه را از این مورد آگاه کنیم.

کد خبر 1073274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha