روستاهای شبکه قرآنی در دهه ولایت معرفی می شوند

رعیت از معرفی روستاهای شبکه قرآنی در اوایل مرداد ماه مصادف با دهه ولایت خبر داد.

«محمد رعیت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با اعلام فراخوان نخستین انتخاب روستای قرآنی ایران و راه اندازی سامانه این رویداد، اطلاعات یک هزار و ۹۷ روستای استان از سوی دهیاران در سامانه به ثبت رسید و مستندات مربوطه بارگذاری شد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: بر اساس شاخص های اعلام  شده از سوی مرکز و  با همکاری نهادها و دستگاه های هایی مانند استانداری ها، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان دارالقرآن الکریم، پس از جمع بندی ها 3 روستا در استان گلستان انتخاب و یک روستای شاخص تر به مرکز معرفی شد.

 

وی درباره شاخص های ارزیابی ها، گفت: چهار شاخصه فرهنگ عمومی دینی مانند مسجد، کتابخوانی، ایثارگران و شهدا و آموزش و پژوهش قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآنی و کاهش آسیب های اجتماعی از ملاک های ارزیابی این رویداد بوده است.

 

رعیت با اشاره برای حضور روستایی از گلستان در شبکه روستاهای قرآنی در این دوره و دوره های آینده، افزود: از سوی مرکز در مجموع 200 امتیاز پیش بینی شده است که ناظران این شاخص ها را ارزیابی می کنند و ضمن بررسی مستندات روستاها، امتیاز لازم را می دهند.

 

وی ادامه داد: از روستاها خواسته شده تا خودشان کلیپ معرفی روستای خود را تولید کرده و در اختیار هیئت انتخاب مرکزی بگذارند.

 

رعیت اظهارداشت: مجموع این امتیازات یعنی امتیازات هیئت استان، نمره ناظر اعزامی و کلیپ گزارشی را برای هر یک از روستاها در نظر گرفته و انتخاب نهایی را خواهند داشت.

 

 

 

کد خبر 1073284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha