سرانه آب گلستانی ها پایین تر از سرانه کشوری است

تیموری گفت: سرانه آب در استان گلستان یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب است این در حالی است که در سطح کشور یک هزار ۴۰۰ متر مکعب به ازای هر نفر سرانه آبی وجود دارد.

«جواد تیموری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان از تامین منابع آبی جدید خبر داد و گفت: از مالکان چاه هایی که در این امر خداپسندانه مشارکت کردند و همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنیم و انتظار داریم که مالکان سایر چاه هایی که حسب ضرورت به آنها رجوع می شود نیز این همکاری را با ما داشته باشند.

 

معاون حفظ و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان  ادامه داد: شرکت آب منطقه ای در دو مسیر تلاش می کند که نسبت به افزایش ظرفیت منابع آب شرب شهر گرگان اقدام کند.

 

تیموری بیان کرد: با حفر چاه های آب شرب و احداث مخازن ذخیره آن، احداث سد میرداماد و ذخیره آب سطحی بخشی از نیاز آب شرب شهر گرگان تأمین می شود، همچنین  امسال برای نخستین بار اعتباراتی برای احداث سد میرداماد دیده شده که پیش بینی می شود عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و از طریق ذخیره آب سطحی بخشی از نیاز آب شرب شهر گرگان تامین شود.

 

وی افزود: با همه این اقدامات اگر در شرایط سال های نرمال و ترسالی نیز باشیم آب شرب به لحاظ کیفی استاندارد کافی را برای شرب داشته باشد باز از نظر منابع تامین آب شرب در استان به صورت 100 درصد به آب زیرزمینی وابسته هستیم.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: کیفیت آب زیرزمینی قابل شرب استان گلستان نیز در سطحی بسیار محدود به صورت یک نوار محدود گسترش پیدا کرده در قسمت های شرق به غرب و نوار جنوبی استان نیاز است که مردم عزیز ما در مصارف آب شرب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

 

تیموری یادآور شد: از سویی دیگر سرانه آبی که در استان داریم با توجه به رشد سالیانه جمعیت همه ساله کاهش می یابد به طوری که در حال حاضر برخلاف تصور عمومی، استانِ پرآبی نیستیم و سرانه آب ما نسبت به متوسط کشوری و حتی استان های مجاور بسیار پایین تر است.

 

وی افزود: سرانه آب در استان گلستان یک هزار و 200 مترمکعب است این در حالی است که در سطح کشور یک هزار و 400 مترمکعب به ازای هر نفر سرانه آبی وجود دارد که شامل همه بخش های کشاورزی، محیط زیست و غیره می شود.

 

کد خبر 1073360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha