آغاز مرحله جدید بازسازی صحن الجود در آستان مقدس عباسی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) در چارچوب پروژه توسعه فضای جدیدی را به صحن الجود اضافه کرد و اجرای کارهای زیربنایی آن را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) کارهای زیربنایی فضای افزوده شده به صحن الجود در ضلع چپ خیابان باب القبلة در آستان عباسی را آغاز کردند. این مساحت یکهزار و 450 متر مربع است.

 

افزودن فضای جدید سومین مرحله بازسازی صحن الجود درچارچوب پروژه توسعه است که آستان مقدس عباسی برای تحقق آن تلاش می کند تا فضای بیشتری را برای ارایه خدمات به زایران ایجاد کند.

 

استاد حسن عبدالحسین، ناظر براین کارها به الکفیل گفت: این کارها پس از اتمام ازبین بردن همه ساختمان های مصادره شده انجام شد. اولین مرحلخ ایجاد شبکه زیرساختی بود که از مهم ترین کارها به شمار می آید. در این کارها تامل و کندی وجود داشت، زیرا یکی از اصلی ترین مولفه ها این پروژه به شمار می آید. پس از پایان آن برنامه های شروع شد که زمین را برای سنگفرش کردن آماده می کند و سایر کارهای دیگر به طور متوالی اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: این کارها شامل ایجاد شبکه زیر ساختی یکپارچه (برق- فاضلاب، ارتباطات، دوربین و آب آشامیدنی) از طریق کانال های خدماتی برای هر سیستم به طور جداگانه و براساس برنامه تدوین شده ریاست این بخش است که دبیرخانه آستان عباسی آن را تصویب کرده است.

 

این پروژه به منظور کمک به تردد زایران و افزایش گنجایش این فضا به خصوص در مراسم های میلیونی انجام می شود.

کد خبر 1073405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha